توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 24, 2018 زمان انتشار: 11:05 ق.ظ کد خبر: 3758

برگزاری بیست ویکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در جیرفت/ تصاویر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت:برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی تمرین وتکرار خوبی برای شرکت درانتخابات رسمی کشور است.

به گزارش خبرنگار نشریه و پایگاه تحلیلی خبری لوار ما، مجید امیرتیموری مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت گفت: همزمان با سراسر کشور بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در تمامی مقاطع تحصیلی به جز پایه های اول و دوم ابتدایی‌ در کلیه مدارس شهری و روستایی این شهرستان برگزارشد.

وی افزود:دانش آموزان باید از همین سن کودکی و نوجوانی به موضوعات مختلف جامعه اهمیت بدهند تا درمسائل سیاسی ،فرهنگی واجتماعی حضورفعالی داشته باشند.

امیرتیموری تصریح کرد: انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی و مشارکت است،باعث می شوداعتمادبه نفس و حس مسئولیت پذیری دانش آموزان بالابرود.

مدیر آموزش و پرورش جیرفت گفت:برگزاری این انتخابات در بین دانش آموزان، تمرین و تکرار خوبی برای شرکت درانتخابات رسمی کشور است و این باعث می شود وقتی در آینده وارد اجتماع شدند به نظراکثریت احترام گذاشته و اهل گفتگو ومشاوره باشند.

مجید امیرتیموری اظهار کرد:شورای دانش آموزی نهادی قانونمند است که کلیه مسئولیت های مدرسه از طریق این نهاد در انجمن های مختلف تقسیم می شودوبعد ازانتخاب نمایندگان ،ازبین آنها نمایندگانی به عنوان مشاور رئیس آموزش وپرورش انتخاب می شوند درواقع پل ارتباطی بین مدارس باآموزش وپرورش وبالعکس هستند.

وی افزود:نمایندگان انتخابی در شورای دانش آموزی نقطه نظرات دانش آموزان رابه مسئولین اجرایی منتقل می کنند ، مشاورین رئیس آموزش و پرورش هم ازبین آنها یک یادونفر به عنوان نماینده به استان سپس به تهران معرفی می شوند.

امیرتیموری تصریح کرد:مجلس دانش آموزی درساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی فعالیت می کند و مانند مجلس شورای اسلامی دارای هیئت رئیسه دائم وموقت است که اخیراهم باحضور وزیر آموزش و پرورش فعایت خود را آغاز کرده است.

مدیر آموزش و پرورش جیرفت اظهار کرد:مصوبات مجلس دانش آموزی در وزارت آموزش وپرورش ،طبق ضوابط این وزارتخانه لازم الاجراست ومی تواند در پیشبرد اهداف آموزشی باکمک دانش آموزان بسیارتاثیرگذارباشد.

یادآور می شود:انتخابات شورای دانش آموزی با حضور مدیر آموزش و پرورش،معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری جیرفت ،رئیس سازمان دانش آموزی و جمعی از کارکنان آموزش و پرورش در مدرسه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/
مژگان سنجری خبرنگار نشریه و پایگاه تحلیلی خبری لوار ما