توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 26, 2018 زمان انتشار: 1:25 ب.ظ کد خبر: 4212

اختتامیه هفته کتاب درجنوب کرمان به همراه رونمایی از مجموعه شعر “برای چکمه هایم گل درست می کنم” / تصاویر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، از رشد بالای ۲۵۰ درصد جام باشگاه های کتابخوانی جنوب کرمان خبر داد

به گزارش لوار؛ حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آیین اختتامیه بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که در جیرفت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: امروز بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشتیم، این هفته، تبدیل به یک برنامه ثابت در تقویم حمهوری اسلامی شده است.

حسین اسحاقی با اشاره به ستاد هفته کتاب و کتابخوانی بیان داشت: در این ستاد، برنامه ریزی شد که با تعامل با اداره کل آموزش و پرورش استان و به تبع آن با آ موزش و پرورش جیرفت، برنامه هایی با محوریت کتاب و کتابخوانی در مدارس سطح جنوب کرمان برگزار شوند.

وی تصریح کرد: از آ نجایی که ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نیازمند فعالیت های تخصصی است بنابراین از مدارس و خانواده شروع کردیم.

اسحاقی بیان داشت: در این هفته با استفاده از فضای مجازی سعی کردیم در این زمینه فرهنگ سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چشم انداز های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، تمرکز زدایی و توزیع عادلانه امکانات و برگزاری برنامه ها است، بنابراین تمامی برنامه های هفته کتاب به طور یکسان در جنوب کرمان برگزار شدند.


این مسئول به یکی از برنامه های هفته کتاب اشاره کرد و گفت: جام باشگاه های کتابخوانی جنوب کرمان امسال نسبت به سال گذشته رشد بالای ۲۵۰ درصد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همکاری دهیاران در روستاها، توانستیم جام باشگاه های روستایی را به خوبی برگزار کنیم.

اسحاقی با اشاره به برنامه های هفته وحدت بیان داشت: جشن های مهربانی در جنوب کرمان، در خیابان ها، معابر عمومی و روستاها برگزار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان مراسم اختتامیه، کتاب گردی در سطح کتابخانه های شهر در دستور کار قرار دارد، تا با این حرکت بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.

سید حسین طیبی معاونت فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: امروز به پاسداشت جایگاه کتاب و کتاب خوانی گرد هم امده ا یم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه و اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، توسعه فرهنگ ناب کتاب و کتابخوانی در جنوب استان است.

سید حسین طیبی خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه های بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی سعی شد از همه ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت نهادینه شدن این فرهنگ، استفاده کنیم.

وی گفت: امروز اخرین روز از هفته کتاب و کتابخوانی است اما بهانه ای شد که همیشه کتاب را در کنار خود داشته باشیم.