توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 9, 2022 زمان انتشار: 11:08 ب.ظ کد خبر: 11723

گردهمایی نویسندگان شهرستان جیرفت به مناسبت روز قلم/ تصاویر

با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گردهمایی نویسندگان شهرستان جیرفت به مناسبت روز قلم در دلفارد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، گردهمایی نویسندگان شهرستان جیرفت به مناسبت روز قلم با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، احمد بلند نظر فرماندار شهرستان جیرفت و نویسندگان شهرستان و با همت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جیرفت، موسسه فرهنگی قرآن و عترت قائم آل محمد دقیانوس و انجمن داستان جیرفت در دلفارد برگزار شد.
بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این گردهمایی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ریل گزاری فرهنگی را بر مبنای عدالت فرهنگی اولویت کار خود قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه ما با رویکردی جهادی و انقلابی در کنار مردم هستیم، تصریح کرد: جهت ارتقاء سطح فرهنگی منطقه با مسئولین شهرستان تعامل و همکاری های لازم را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه داستان سرشار از ذوق و قریحه نویسنده است، گفت: می طلبد از این استعداد مهم فرهنگی در جهت بیان مسائل و مشکلات مردم استفاده شود.
مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه تعهد در قبال مردم را فراموش نکنیم، عنوان کرد: هر کس با هر مرام و منشی که بخواهد قلم بزند باید مردم را در اولویت خود قرار دهد چرا که ما در قبال فرهنگ و مردم پاسخگو هستیم و باید در هر سنگری که هستیم از غیرت ایرانی دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه بحث آموزش را دنبال می کنیم، عنوان کرد: آموزش در هر حوزه ای مهم ترین رکن است چرا که ما اگر بخواهیم ارتقاء پیدا کنیم باید از آموزش بهره بگیریم.
احمد بلند نظر فرماندار شهرستان جیرفت نیز در این گردهمایی اظهار داشت: احترام خاصی در حوزه فرهنگ قائل هستم در مجموعه فرمانداری حامی و در کنار هنرمندان می باشم.
وی تصریح کرد: در هر جامعه ای به فرهنگ و اثر های هنری ارزش قائل می شوند و در جامعه اسلامی نیز این ارزش فراتر از سایر کشور ها می باشد.
فرماندار شهرستان جیرفت اظهار داشت: نویسندگان در هر زمینه ای که می تواند اثری ماندگار داشته باشند کوتاهی نکنند و ما نیز از آنها حمایت می کنیم.
گفتنی است، در این گردهمایی کارگاه آموزشی نقد و بررسی داستان های نوشته شده توسط اعضای انجمن و نگارش داستان هایی با موضوع صیانت از خانواده با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز برگزار شد.
همچنین در پایان این نشست و کارگاه یک روزه از اعضا با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

لازم به ذکر است، این نشست با کارگاه نویسندگی توسط اساتید ارجمند و گرامی جناب آقای حسین سبزه صادقی، علی ملازاده و رستم سلطانی همراه بود.