توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 21, 2022 زمان انتشار: 12:15 ق.ظ کد خبر: 12992

پیشانی جنوب تب دار است!

💠پیام ارسالی یک شهروند به پایگاه خبری لوار ما.

محمدرضا واحدی

جیرفت پیشانی جنوب است. چه به لحاظ تاریخ و تمدن، چه به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جمع هفت گنج جنوب. جیرفت پیشانی جنوب است به گواه نقشش در انقلاب و دفاع مقدس به گواه میزبانی شایسته‌اش از رهبری انقلاب چه در دوران تبعید چه در دوران زعامت شان. به گواه سرداران رشید و شهیدان شاهدش که بزرگ‌ترین افتخار همه‌ی دورانند. جیرفت پیشانی جنوب است با آمار نخبگان و تحصیل کردگانش، با آمار اشتغال و زیرساخت های توسعه اش! جیرفت دارد خود را آماده ی یک جهش بزرگ می‌کند. جیرفت قرار است در قامت مرکز استان کرمان جنوبی، نقشی تاریخی را در توسعه ی جنوب ایفا کند. نقشی به عظمت جبران عقب ماندگی های تاریخی این سرزمین مستعد اما محروم.
اما حال جنوب این روزها خوب نیست! جنوب دارد در تب تفرقه‌ و تمامیت خواهی می‌سوزد. تفرقه افکنی‌های بنیان کن به اسم مطالبه‌گری اما بعضن بدون منطق و معیار. و تمامیت خواهی‌های بی‌تمام منفعت طلبانی که سیری ندارند!
جنوبی های کرمان در چند ماهی که چراغ سبز دولت برای تشکیل استان جنوبی به رویشان چشمک میزند نتوانسته اند حداقلِ همراهی را با دولتمردان پای کار دولت رییسی داشته باشند. مسئولان و نخبگان جنوب خود را عاجز تر از آن نشان دادند که بتوانند نقشی سازنده را در این پیج تند تاریخی به عهده بگیرند.
رسانه ها و مطالبه گران جنوب هم وضع و حال بهتری در این مقوله نداشتند.
و اما بازگردیم به پیشانی جنوب. پیشانی تبدار و داغ داغ جنوب! به جیرفت. جیرفتی که قرار است با رواداری و مدارا، با رفق و مهربانی محور وحدت و همدلی همه‌ی جنوب باشد. جیرفتی که البته قرار نیست مثل شورا و شهرداری‌اش باشد، که آینده ی شهری در آستانه ی استان شدن را بازیچه‌ی بازی های کودکانه‌ی خود کند!
جیرفتی که با احترام به بزرگانش، کسی را ندارد که بزرگی کند و این بساط تهمت و تخریب را جمع کند!
جیرفتی که از روز اول انتخابات شورایش روی آرامش و آبادانی ندید. خشت اولی که با نشستن عضو شورا بر صندلی شهرداری کج گذاشته شد تا شورا و شهردار در چالشی تمام نشدنی شهر را درگیر تنش و تلاطم کنند. خشت های کج بعدی که با لجاجت و لابی گری های مخرب هر دو طرف دعوا، هیج چشم انداز روشنی از آرامش و امید را فراروی مردم نگران نمی‌گذارد. امید به بهبودی را در این بیمار بدحال به کمترین میزان خود رسانده و دغدغه مندان بی منفعت را نگران کرده است، کاشکی کسی به شهردار و شورا حالی کند که بخاطر آینده ی جیرفت و جنوب می‌شود کمی گذشت کرد کمی کوتاه آمد کمی به رای مردم احترام گذاشت!
کاشکی آقایان شورا بدانند خوب یا بد قرار است سه سال دیکر هم را و دیدگاه و سلیقه‌ی هم را تحمل کنند! کاشکی دوستان دو طرف متوجه باشند که پیشانی جنوب تب دارد. کمی مراعات کنند و بدانند که مردم خیلی چیزها را یادشان نمی‌رود.