سرپرست اداره ثبت اسناد سیرجان خبر داد:
توسط: لوار ما
تاریخ: ژوئن 25, 2023 زمان انتشار: 5:54 ب.ظ کد خبر: 15767

پاسخ‌دهی به استعلامات ثبتی توسط هوش مصنوعی

سرپرست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان گفت: سامانه‌های الکترونیک موجب تسهیل کارها و کاهش مراجعات حضوری گردیده و در بسیاری از موارد، استعلامات دفاتر اسناد رسمی توسط هوش مصنوعی و به صورت آنی پاسخ داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، به مناسبات هفته قوه قضائیه رئیس حوزه قضایی، دادستان و جمعی از مسئولان قضایی شهرستان سیرجان از اداره ثبت اسناد و املاک بازدید و از زحمات کارکنان این مجموعه تقدیر کردند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان آمار بیش از ۹۹ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی ملی در شهرستان سیرجان را اقدامی جهادی توصیف کرد و یادآور شد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی ملی و دولتی نقش بی‌بدیلی در مقابله با زمین‌خواری دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از دعاوی ریشه در اسناد عادی قولنامه‌ای دارد خاطرنشان کرد: صدور اسناد رسمی مالکیت موجب ارتقاء نظم و بهداشت قضایی و کاهش قابل توجه ورودی پرونده به محاکم دادگستری می‌شود.

حجت الاسلام محمدی ضمن عرض خداقوت به کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان ابراز امیدواری کرد نتایج زحمات این مجموعه در دادگستری ملموس باشد.

در ادامه سرپرست اداره ثبت اسناد سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضائیه با بیان اینکه در زمان تصدی مرحوم تویسرکانی بر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بسیاری از فرآیندهای ثبتی الکترونیک شد، گفت: مرحوم دکتر تویسرکانی پدر ثبت نوین بود و در دوران تصدی ایشان بالغ بر ۳۰ سامانه ثبتی مکانیزه راه‌اندازی شد.

او افزود: سامانه‌های الکترونیک موجب تسهیل کارها و کاهش مراجعات حضوری گردیده است و در بسیاری از موارد، استعلامات دفاتر اسناد رسمی توسط هوش مصنوعی و به صورت آنی پاسخ داده می‌شود.

سعید نظری ضمن ارائه آمار عملکرد این اداره در حوزه حدنگاری و صدور سند اراضی کشاورزی تصریح کرد: در دو ماه پایانی سال گذشته اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان به عنوان واحد ثبتی برتر در سطح استان انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه حدنصاب صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی برداشته شده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر به موجب مصوبه دوازدهمین جلسه قرارگاه ملی حد نگاری و حفظ کاربری اراضی کشاورزی برای اراضی زراعی که قبل از سال ۱۳۸۵ افراز و به قطعات کوچکتری از میزان حدنصاب مقرر در قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تقسیم شده‌اند با هر مساحتی سند مالکیت صادر می‌گردد که این مصوبه در جلسات یکشنبه‌های روستایی اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان برای اهالی محترم روستاها تبیین و اطلاع‌رسانی می‌شود.

سرپرست اداره ثبت اسناد سیرجان با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی ابراز داشت: بنده و همکارانم برای جبران این نقیصه و تحقق صد در صدی حدنگاری به عنوان مطالبه محوری رهبر معظم انقلاب، اغلب اوقات خارج از وقت اداری و تا پاسی از شب در اداره حضور داریم.