رییس بهزیستی رفسنجان:
توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 30, 2023 زمان انتشار: 9:56 ق.ظ کد خبر: 17874

نخستین دهکده استانی سالمندی در رفسنجان راه اندازی می شود

رئيس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان از راه اندازی نخستین دهکده سالمندی استان کرمان در رفسنجان خبر داد و گفت: باید شرایط لازم جهت اجرای این طرح مهیا شود و به اعلام آمادگی خیرین و بخش خصوصی برای تامین زمین و هزینه‌های ساخت این مکان نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، محمود حیدری رییس بهزیستی رفسنجان در جمع مسئولان و مدیران این شهرستان از جمله فرماندار، رئيس اداره محیط زیست، رییس اداره راه و شهرسازی و… در خصوص اجرای طرح دهکده سالمندی در رفسنجان گفت : بررسی هرم جمعیتی شهرستان رفسنجان نشان دهنده افزایش آمار سالمندان در سال‌های آینده است از این رو باید برای ارائه خدمات و تامین سلامت دوران سالمندی از هم ‌اکنون برنامه ‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب انجام شود.
وی افزود: در طرح مطالعاتی ایجاد دهکده سالمندی در رفسنجان، ساخت فضاهای درمانی و کلینیک‌های تخصصی، مجموعه فرهنگی و آموزشی و ورزشی، کار درمانی و هم چنین بخش اقامتی و پناهگاهی برای نگهداری از سالمندان در نظر گرفته شده است.
حیدری بیان کرد: برای ساخت این دهکده سالمندی نیاز به زمینی با وسعت ۲۰ هکتار است که در حال حاضر با رایزنی‌ها از طرف فرمانداری و راه و شهرسازی در فاز نخست سه هکتار آن تخصیص یافته است.
رئیس بهزیستی رفسنجان خاطرنشان کرد: در مراحل و فازهای بعدی طرح توسعه‌ای این دهکده اجرا خواهد شد تا تمامی خدمات به جامعه هدف ارائه شود.