توسط: لوار ما
تاریخ: فوریه 23, 2020 زمان انتشار: 11:42 ب.ظ کد خبر: 7606

میجان، روستایی شگفت انگیز و عجیب در جیرفت/ ۵۱ تصویر

روستای میجان منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا در ۲۴کیلومتری شرق شهرستان جیرفت است که در این منطقه میوه های سردسیری و گرمسیری نظیر گردو، خرما و...در کنار هم رشد می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، روستای میجان که آن را میزان نیز گویند یکی از خوش آب و هواترین مناطق جیرفت است که به عنوان روستایی عجیب در جیرفت از آن یاد می‌کنند.
در این روستای سرسبز آبشار زیبایی به نام آبشار آستانه وجود دارد و آب و هوای معتدل این منطقه باعث شده است انواع درختان منطقه سردسیر، گرمسیر و خشک و مرطوب در یک محیط کنار هم رشد کنند.


در سفر یک روزه تعدادی از خبرنگاران جیرفت به این روستای زیبا، حسین سنجری یکی از اهالی روستا و مالک این باغ شگفت انگیز که در تصاویر می بینید، به خبرنگاران گفت: درختان این مجموعه شامل درختان سردسیری و درختان گرمسیری و درختان مناطق خشک و مرطوب از جمله؛ گردو، بادام، هلو، شلیل، به، زرد آلو، انگور، ازگیل، انجیر، هلو انجیری، انگور باطعم آناناس، بیش از ۱۰ نوع انار، آناناس، سیب زالزالک، خرمالو، شاه‌توت، آلوسیاه، بیش از ۱۰ نوع خرما، موز، انبه، گواوا، آلبالو گرمسیری، شوگراپل، پاپایا، اواکادو، پنجه بودا، گیاه لیفا، کنارعربی، و … همچنین انواع مرکبات مانند کامگوات، خونی (توسرخ)، بالنگ٬ مارس واشنگتن ٬انواع نارنگی ٬ترنج٬ نارنج٬ لیمو شیرین٬ لیموترش، لیمو خاکی، گریپ فروت، بکرایی و … در مساحت ۲ هکتار کاشته شده و به ثمر دهی رسیده اند.


وی افزود: به طور کلی از ریز‌ترین تا درشت‌ترین نوع مرکبات و از شیرین‌ترین تا ترش مزه‌ترین مرکبات در این مجموعه وجود دارد وبیش از ۱۶۰ مزه متفاوت از انواع میوه‌ها را در این باغ می‌توان امتحان کرد، و نکنه جالب توجه این است که زمان برداشت گردو و خرما در این مجموعه در یک روز است.
حسین سنجری گفت: درختان این مجموعه هرکدام انواع متفاوتی دارند که از طعم‌های ویژه‌ای دارد و هیچ کدام از درختان به گلخانه نیاز ندارند انواع میوه‌ها ارگانیک و هیچ سمی در باغ مصرف نمی‌شود و روزی از سال وجود ندارد که در این مجموعه میوه نباشد.
برای رسیدن به روستای میجان باید از محور جیرفت -عنبرآباد (دوراهی جنگل آباد) ابتدای محور جیرفت -بندرعباس گذشت و فاصله روستای میجان تا جیرفت ۲۴ کیلومتر و  تا مرکز استان کرمان ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد.