توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 22, 2023 زمان انتشار: 7:19 ق.ظ کد خبر: 16245

مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادین بهبودیافته “عاشقان آزادی” افتتاح شد

با حضور مسئولین شهرستان سیرجان مرکز (خانه بین‌راهی) توانمندسازی و جامعه‌پذیری معتادین بهبودیافته "عاشقان آزادی" افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، همزمان با هفته بهزیستی و با حضور حجت‌الاسلام عباس عاقلی امام جمعه شهر زید آباد ، پیش بین رئیس دفتر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ، یاسر زیدآبادی شهردار زید آباد ، بیگ مرادی بخشدار ، سرهنگ شهسواری رئیس کلانتری زیدآباد ،سرهنگ جهانشاهی مسئول آگاهی سیرجان، اولین مرکز توانمند سازی معتادین بهبود یافته در بخش زید آباد سیرجان افتتاح شد.
حسنعلی بردستانی رئیس اداره بهزیستی سیرجان در آئین افتتاح این مرکز، از وجود بیش از ۶ مرکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در سیرجان خبرداد و افزود: در این مراکز افراد دارای اعتیاد مراحل درمان را می گذرانند که با افتتاح خانه بین راهی چرخه درمان معتادین در شهرستان سیرجان تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این مرکز افراد را به جامعه بازپیوند می‌دهد؛ تصریح کرد: معتادین بهبودیافته‌ای که فاقد خانواده هستند در یک فرآیند سه ماهه در خانه بین‌راهی نگهداری و مورد آموزش قرار می‌گیرند و با تشخیص تیم تخصصی مرکز و در صورت نیاز اقامت سه ماهه دوم تمدید می‌شود.
رییس بهزیستی سیرجان ظرفیت این مرکز را ۳۵ نفر عنوان کرد و گفت: در این مرکز آموزش‌های مهارت‌های حرفه ای از قبیل خیاطی و کارهای فنی ارائه و همزمان درمان‌های روحی و روانی و آموزش مهارتهای زندگی به افراد صورت میپذیرد
. بردستانی در پایان ،اشتغال را یکی از بهترین راهکارهای بازگشت افراد بهبودیافته به جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده میزان بازگشت به اعتیاد برای افراد بهبود یافته کاهش یابد.