رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 27, 2020 زمان انتشار: 12:54 ب.ظ کد خبر: 8772

مدافعان سلامت، ایثارگرانه در عرصه مبارزه با کرونا هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، دکتر اصغرمکارم صبح امروز در آیین تقدیر از مدافعان سلامت با حضور فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در بیمارستان امام خمینی جیرفت اظهار داشت: خدا را شاکریم که با لطف و عنایت خداوند ایثار و فداکاری همکاران بهداشت و درمان در شرایط فعلی موارد بیماری کووید۱۹ در جنوب کرمان به حداقل رسیده است که دستاورد تلاش شما و همکاری مردم با رعایت دستورالعملهای بهداشتی است.
وی افزود: مدافعان سلامت همانطور که رزمندگان دوران دفاع مقدس رشادت و ایثار داشتند در ایام شیوع کرونا در کنار همکاری مردم همت کردند تا وضعیت بیماری در منطقه به وضعیت مساعدی رسیده است این اقدامات و دستاوردها با هیچ هدیه ای قابل جبران نیست اما نیت ما دلگرم کردن این عزیزان است.
مکارم تصریح کرد: از ابتدای بروز بیماری کووید ۱۹ ایثارگرانه و با از خودگذشتگی خود و خانوادههایشان در عرصه بودند و با به خطر انداختن جان خود به عنوان سربازان صف مقدم مبارزه با کرونا موقعیت نسبی از نظر بیماری در منطقه فراهم کردند، البته نباید این شرایط ایجاد غرور کند که خدای نکرده به سمت عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی برویم، شرایط شکننده است، ممکن است، تغییر کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: اصل مهم در حفظ وضعیت مساعد رعایت سه نکته اصلی استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، همچنین رعایت فاصله اجتماعی است اگر این موارد به خوبی رعایت شود، همانطور که به حداقل موارد رسیدیم، شرایط موجود را حفظ خواهیم کرد.
مکارم خاطرنشان کرد: با اینکه فصل پاییز امسال آنفلوآنزا و کرونا با هم هست، پیش بینی میشود که شرایط مطلوبی داشته باشیم چرا که نسبت به سالهای قبل به دلیل وجود بیماری کرونا مردم دستورالعملهای بهداشتی را بیشتر رعایت میکنند، پیش بینی ما است که پائیز آرامی داشته باشیم و با همت شما همکاران این بیماری را مدیریت کنیم.
وی ضمن تقدیر از مشارکت بین بخشی سپاه جیرفت در تجلیل از مدافعان سلامت به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان افزود: بسیج در ایام شیوع کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اقدامات تحسین برانگیزی برای کنترل و مدیریت بیماری داشته است.