نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان عنوان کرد:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 6, 2022 زمان انتشار: 9:19 ق.ظ کد خبر: 13014

ضرورت راه اندازی کارگروه گردشگری در جیرفت

اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت به مناسبت هفته گردشگری دورهمی با حضور فعالان گردشگری شهرستان برگزار کرد. این نشست صمیمانه روز ۱۱ مهر ماه یعنی آخرین روز از هفته گردشگری به نام روز طبیعت گردی و گردشگری روستا، در محل بوم گردی قلعه نو جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، کمال الدین ضیاء کمالی نماینده مدیرکل میراث فرهنگی استان در جنوب کرمان در نشست فعالان گردشگری در جیرفت، ضمن اشاره به آغاز فصل گردشگری جیرفت گفت: اقلیم‌جیرفت به گونه ای است که فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای گردشگری در این منطقه می باشد و با توجه به پایان بیماری همه گیر کرونا، انتظار می رود رونق گردشگری به روال قبل از این بیماری برگردد. وی تاکید کرد: در همین راستا می طلبد تمام دستگاه های اجرایی شهر برای تقویت زیرساخت های گردشگری پای کار باشند. نماینده مدیرکل میراث فرهنگی در جنوب کرمان با اشاره به غنای باستانی و تاریخی جیرفت و جنوب کرمان گفت: جیرفت و جنوب کرمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در حوزه های مختلف باستانی و تاریخی، فرهنگی، کشاورزی و … است و گردشگری در تمامی این حوزه ها می تواند به نقطه قوت منطقه تبدیل شده و در شکوفایی اقتصادی منطقه موثر باشد. و افزود: این میسر نمی شود جز با همکاری همه دستگاههای اجرایی شهرستان که پای کار بیایند و  برای توسعه گردشگری و پیشرفت شهر کمک کنند. زیرا تجربه نشان داده در شهرهای موفق در حوزه گردشگری همه دستگاه های و مسئولان شهر پای کار هستند.

🔹️ضرورت راه اندازی کارگروه گردشگری در جیرفت توسط فرماندار

ضیاء کمالی در ادامه، بر ضرورت تشکیل کارگروه گردشگری توسط فرمانداری جیرفت تاکید کرد و افزود: متاسفانه در سال های اخیر در برگزاری کارگروه گردشگری وقفه پیش آمده و این کارگروه چندین سال است که تشکیل نشده است وی اظهار امیدواری کرد با حضور فرماندار جدید در شهرستان جیرفت، شاهد برگزاری منظم کارگروه گردشگری باشیم که مطمئنا در ارائه راهکارهایی برای تقویت زیرساخت های گردشگری نقش به سزایی دارد.

🔹️ موزه منطقه ای جیرفت دروازه ورود گردشگر به کشور

ضیاء کمالی همچنین از موزه منطقه ای جیرفت بعنوان دروازه ورود گردشگر به کشور عنوان کرد و افزود: موزه جیرفت یکی از بزرگترین موزه های کشور می باشد که در کنار محوطه‌های تاریخی و باستانی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

ساخت موزه بزرگ منطقه ای جیرفت در سه فاز طراحی شده است که ساخت فاز اول آن به زودی آغاز می شود.
از محل سفر ریاست جمهوری به کرمان، اعتبار ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل موزه جیرفت در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در گردهمایی فعالان گردشگری، معاونت برنامه ریزی فرمانداری، بخشدار مرکزی جیرفت، نماینده اتاق بازرگانی جیرفت و رییس میراث فرهنگی جیرفت حضور داشتند و فعالان گردشگری در حوزه بوم گردی مشکلات خود را با مسئولان حاضر در نشست در میان گذاشتند.