مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 4, 2023 زمان انتشار: 2:16 ب.ظ کد خبر: 17765

صدور اسناد مالکیت موجب ایجاد بهداشت قضایی می‌گردد

سیدمهدی هاشمی در دیدار با متولیان حوزه زمین و مسکن جنوب استان کرمان بدون سند بودن بخشی از اراضی و املاک را زمینه‌ساز بروز اختلافات عدیده و در بسیاری موارد بروز جرایمی از قبیل جعل و زمین‌خواری عنوان کرد.

به گزارش لوار ما، ظهر امروز جلسه بررسی وضعیت حدنگاری اراضی شهرستان‌های جنوبی استان با حضور مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان، مشاور استاندار در حوزه شهرستان‌های جنوبی، مدیر کل منابع طبیعی جنوب، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب و سایر متولیان حوزه زمین و مسکن در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان برگزار شد.

هاشمی ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت: سند مالکیت به منزله شناسنامه اراضی و املاک است و هویت‌بخشی به املاک از طریق صدور اسناد مالکیت حدنگار، به ارتقاء نظم و بهداشت می‌انجامد.

او افزود: رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به استان کرمان در سفر ماه گذشته، رسیدگی به مشکلات ثبتی را یکی از اهداف این سفر عنوان نمود که مبیّن نقش ویژه حدنگاری در امر قضازدایی و کاهش تولید پرونده قضایی است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ابراز داشت: در مناطق جنوبی استان عقب‌ماندگی سنواتی در زمینه صدور اسناد مالکیت را شاهد هستیم که بدین منظور با تشکیل قرارگاه جهادی حدنگاری، ظرفیت تمام ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های سراسر استان را پای کار آورده‌ایم و در فاز اول بیش از ۴ هزار منزل روستایی جازموریان ظرف ۷۲ ساعت و به صورت رایگان نقشه‌برداری شد و در ادامه سایر مناطق محروم استان به صورت جهادی حدنگاری می‌شود‌.

او با اشاره به اینکه جنوب استان کرمان یک منطقه کشاورزی است، تصریح کرد: رفع تداخل اراضی ملی و غیر ملی پیش‌زمینه صدور اسناد کشاورزی است که در راستای فراهم شدن بستر صدور اسناد این اراضی اقدامات خوبی در کمیسیون‌های رفع تداخلات جنوب استان صورت گرفته و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی رفع تداخل شده است.

حمدالله فاریابی مشاور استاندار کرمان در امور جنوب استان نیز اظهار داشت: مردم برای هر فعالیتی نیازمند سند مالکیت هستند و آمادگی داریم در زمینه پیشبرد حدنگاری، به انحاء گوناگون مساعدت و پشتیبانی نماییم.