توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 10, 2022 زمان انتشار: 1:42 ب.ظ کد خبر: 12792

زینت_کریمی_نیا شاعر آیینی کرمانی، افتخار ملی آفرید.

مسئول کانون خادمان رسانه‌ای امام رضا(ع) در کرمان گفت: زینت کریمی نیا خادمیار رسانه‌ای کرمان در نهمین سوگواره شعر مجتبوی موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در نهمین سوگواره شعر مجتبوی که به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شب هفتم ماه صفر با حضور مسئولان استان فارس و شاعران آئینی در شهر داراب برگزار شد، زینت کریمی نیا خادمیار رسانه‌ای امام رضا(ع) و شاعر کرمانی، موفق به کسب رتبه اول این سوگواره شد.
وی افزود: سوگواره شعر مجتبوی، نهمین سال متوالی در شهرستان داراب برگزار شده است.
همچنین زینب کرمی نیا که در این جشنواره رتبه اول را  کسب کرده است، گفت: این جشنواره نهمین سال است که در داراب فارس برگزار می شود و هدف از این جشنواره، ترویج خصوصیات اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) است.
وی با اشاره به اینکه داراب به نام شهر امام حسن(ع) نامگذاری شده است، ادامه داد: امام حسن(ع) از داراب در احادیث خود نام برده اند.
این خادمیار رسانه‌ای عنوان کرد: از بین اشعار رسیده به دبیرخانه جشنواره مجتبوی، ۳۴ اثر برگزیده شد و از میان این آثار به ۱۰ شعر جایزه تعلق گرفت.
وی درخصوص شعر منتخب سوگواره شعر مجتبوی، گفت: مضمون شعر راجع به فرمایش امام حسن(ع) در زمان شهادت به امام حسین(ع) می باشد که فرمودند:« لا یوم کیومک یا ابا عبدالله» است.