توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 20, 2023 زمان انتشار: 4:41 ب.ظ کد خبر: 17620

رمان “غلامحسین یاغی” اثر سهراب براهام برگزیده جشنواره کتاب سال استان کرمان شد

رمان "غلامحسین یاغی" اثر سهراب براهام، چاپ شده در نشر فرهنگ عامه در بخش ادبیات داستانی جایزه کتاب سال استان کرمان، برگزیده شد.

به گزارش لوار، بیست‌ودومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان با حضور مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و فعالان کتاب در شهر سرچشمه برگزار و کتاب‌های برگزیده استان معرفی شدند.

در این مراسم، پنج کتاب در پنج بخش علوم مذهبی کتاب فهم هرمنوتیکی آیات مشابه قرآن از دکتر مسلم مظفری، در بخش دفاع مقدس رمان شهسوار از مهرداد بهزادی، در بخش رمان و داستان غلامحسین یاغی از سهراب براهام، در بخش زبان و ادبیات فرهنگ واژگان رودباری از استاد زمان صادقی و در بخش ترجمه سفرنامه بلوچستان ناشناخته از دکتر سپهر صدیقی، از جنوب کرمان برگزیده و تقدیر شدند.

لازم به ذکر است: جشنواره انتخاب کتاب سال استان هر ساله برگزار می‌شد اما به دلیل شیوع کرونا این جشنواره پس از دو سال وقفه امسال برگزار شد که در مجموع تعداد یک هزار و ۵۴۲ عنوان کتاب (که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ منتشر شده‌اند) از ۱۱۵ ناشر استانی و کشوری در این دوره از جشنواره ارزیابی شده که در نهایت ۱۱ کتاب به عنوان برگزیده جشنواره و ۲۷ کتاب نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.