توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 6, 2023 زمان انتشار: 1:03 ب.ظ کد خبر: 17521

رعایت احتیاط لازمه رانندگی در هوای بارانی و خیابان های لغزنده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در زمان بارش نزولات آسمانی، سرعت خودرو را کم کنيد و آهسته برانيد، هرقدر هم باتجربه و حرفه اي باشيد، بدانيد که خيابان هاي لغزنده به راحتي مي توانند کنترل خودرو را به هم بزنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، سرهنگ”اسماعیل خوشوقت”بیان کرد: با بارش باران، رانندگی به دلیل محدودیت دید و لغزندگی جاده ها و معابر امری خطرناک محسوب می شود و از اینرو روزهای بارانی پرحادثه ترین روزهای رانندگی در سال محسوب می شود و رانندگان برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید به مسائل ایمنی در رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان وجود گودال هاي پر آب در خيابان ها را یک عامل خطرساز برای رانندگان  برشمرد و تاکید کرد: تردد از میان آب جمع شده در خیابان باید با سرعت کم انجام شود و در صورت امکان با زدن راهنما، مسیر بهتری را برای تردد انتخاب کرده و مراقب عابران پیاده هم باشید.

وی اظهار داشت: درحين رانندگي هميشه هر دو دست را روي فرمان نگاه داريد و فرمان را محکم بگيريد به اين ترتيب کنترل شما روي چرخ ها بيشتر مي شود.

سرهنگ خوشوقت،تصریح کرد: فاصله از خودروي جلويي برای پیشگیری از تصادف یک اصل مهم است به ويژه در بزرگراه ها و خيابان هاي عريض حتما به اندازه ۳ ماشين با ماشين جلويي خود فاصله بگيريد، اين فاصله در هواي مه آلود و شب بايد به ۶ ماشين افزايش پيدا کند.

وی ادامه داد: چراغ ترمز خودرو مقابل،یک زنگ خطر است، حواستان به چراغ ترمز خودرويي که در جلوي شما حرکت مي کند باشد تا فرصت تصمیم گیری و عکس العمل مناسب در موقع توقف ناگهانی خودروی جلویی را داشته باشید.

رئیس پلیس راهور استان گفت: در زمان بارش نزولات آسمانی سرعت خودرو را کم کنيد و آهسته برانيد، هرقدر هم باتجربه و حرفه اي باشيد، بدانيد که خيابان هاي لغزنده به راحتي مي توانند کنترل خودرو را به هم بزنند.