در راستای ارتقای فرهنگ سلامت صورت پذیرفت؛
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 16, 2023 زمان انتشار: 9:51 ب.ظ کد خبر: 16527

دیدار رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مدیر حوزه علمیه استان

با هدف تعامل موثر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حوزه علمیه استان ، محمد ثمری رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی کرمان با حجت الاسلام والمسلمین عباس سلمه‌ای مدیر حوزه علمیه استان کرمان، چهارشنبه 25 مرداد ماه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین متقی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان، حجت الاسلام و المسلمین عرب زاده معاون آموزشی حوزه علمیه استان و شرفی کارشناس مشارکتهای مردمی گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه حضور داشتند.


مدیر حوزه علمیه استان کرمان، با اشاره به حدیث پیامبراکرم(ص): العِلمُ عِلمانِ: عِلمُ الأديانِ، و عِلمُ الأبدانِ، با عنوان این موضوع که علم بر دو قسم است :علم اديان و علم ابدان و این خود دلیلی آشکار بر اهمیت موضوع سلامت و علم حوزه سلامت در مکتب اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین عباس سلمه‌ای افزود؛ در راستای تقویت ارتباطات با حوزه سلامت از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمان که در جهت توانمند سازی طلاب و روحانیون اجرا می شوند استقبال خواهیم کرد.


رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده فی مابین دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت متبوع با مدیریت حوزه های علمیه گفت: بر اساس توافق صورت گرفته دو واحد درس سلامت ویژه طلاب و روحانیون از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.
محمد ثمری افزود: توانمند سازی طلاب و روحانیون در زمینه سلامت با هدف آموزش و ارتقای سلامت طلاب و همچنین بهره گیری از ظرفیت موثر طلاب در راستای گسترش موارد مرتبط با سلامت به گروه های هدف در این برنامه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد، برنامه سفیران سلامت طلبه در حوزه های علمیه به منظور حمایت، تقویت و ترویج سبک زندگی سالم در مراکز حوزوی و فراهم نمودن زمينه های مناسب برای فعاليت های جمعی در بين طلاب با توجه به رویکرد آموزش همسانان و همچنين بهره گيری از توانمندی این قشر در فرهنگ سازی رفتار سالم در جامعه، با مشارکت دفتر آموزش و ارتقاي سلامت و مرکز خدمات حوزه های علميه تدوین شده است.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، خواستار تعامل موثرتر به ویژه در واحدهای مستقر در شهرستان ها در راستای جذب و آموزش سفیر سلامت طلبه شد.