فرماندار جیرفت در جمع دهیاران بخش جبالبارز عنوان کرد:
توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 5, 2023 زمان انتشار: 9:38 ب.ظ کد خبر: 15852

دهیاری که فقط به فکر آسفالت ۴ کوچه باشد موفق نیست

دکتر احمد بلند نظر:دهیاری ها به جای انتظار کشیدن برای دریافت بودجه قطره چکانی دولتی دنبال درآمدزایی بروند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، صبح امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه همایش دهیاران بخش جبالبارز با حضور دکتر احمد بلند نظر فرماندار جیرفت و مهدی سعیدی بخشدار جبالبارز برگزار شد.

در این جلسه فرماندار جیرفت با بیان اینکه دهیاران نباید خود را در چارچوب یک سری قوانین محصور کنند گفت: دهیار باید از خلاقیت و ابتکار خود استفاده كرده و موجب رشد و شکوفایی محل خدمت خود شود
دکتر احمد بلند نظر افزود :دهیاری که بودجه بگیرد ۴ کوچه را آسفالت کند موفق نیست بلکه دهیاری موفق است که با آمدنش کل روستا متحول شود.
وی تصریح کرد:روستایی که واحد تجاری در آن قرار دارد اما یک ریال درآمد از این واحدها نمی‌گیرد چه تعریفی می‌توان از آن کرد! و افزود: این که دهیاران در طول سال تنها به فکر اعتبارات قطره چکانی مرکز باشند تا آن را خرج کنند هنر نیست بلکه آن ها باید به فکر درآمدزایی باشند.

فرماندار جیرفت فلسفه دهیاری را اینگونه بیان کرد که دهياران با مشارکت مردم باید باعث رونق و پیشرفت روستاهای خود در همه ابعاد شوند، به فکر درآمدزایی باشند و به سمت مشارکت مردم در کارها بروند.
نماینده عالی دولت در جیرفت ادامه داد امروز روستاهاي ما دارای ظرفیت‌ های بسیاری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری و بوم گردی هستند که می ‌توان از این ظرفیت‌ ها برای رشد و ارتقاي آن ها استفاده کرد.

وی افزود یکی از مواردی که در روستاها باید به آن توجه کرد اين است که دنبال تنش نباشیم ، تنها طبق قانون عمل کنیم و به دنبال گذر از قانون نباشیم چرا که اگر مشکلی پیش آید هیچ کس جز خودمان پاسخگو نیست.

فرماندار جیرفت وظیفه دهیاران در روستاها را مانند همان وظایف شهرداران در شهر ذکر کرد و گفت بنابراين به دهیاران توصیه می کنم قوانین و مقررات حوزه فعالیت خود را مطالعه کنند و اگر از موردی اطلاع ندارند حتما سوال کنند تا به طور کامل از فعالیت و شرح وظایف خود اطلاع داشته باشند.