استاندار کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 8, 2020 زمان انتشار: 9:21 ق.ظ کد خبر: 8717

تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه تمام در سال پایانی دولت دوازدهم

استاندار کرمان گفت: امسال به دلایلی از جمله اینکه سال پایانی کار دولت است و از سویی با توجه به نامگذاری سال که جهش تولید نام گرفته بسیاری از پروژه ها باید تکمیل شده و به بهره برداری برسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ، محمدجواد فدائی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر نیرو افزود: از سوی دیگر امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده و باید به معنای واقعی جهش تولید را محقق سازیم.

وی با اشاره به این مطلب که سفر قبل وزیر نیرو در استان نهم دیماه سال ۹۸ انجام شده است، خاطرنشان کرد: مکانیسم تبصره ۱۸ به نحوی بود که در سال ۹۸ نتوانستیم از این تسهیلات استفاده کنیم و در بخش صنعت از ۹۱۴ میلیارد تومان معرفی شده، ۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده است، در حوزه گردشگری ۲۶۰ میلیارد تومان حدود ۳۰ میلیار تومان پرداخت شده و در سایر بخش ها نیز همین گونه بوده است.

استاندار کرمان بیان کرد: در نصب کنتور حجمی در استان کرمان عقب هستیم و برای کاهش برداشت و تعدیل و هر اقدامی در حوزه آب نیاز به اجرای این طرح است.

در سفر وزیر نیرو به استان کرمان، عملیات آبگیری سد قدرونی با حجم مخزن ۴۴ میلیون مترمکعب و با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان آغاز شد.

مساحت حوزه آبخیز سد قدرونی ۴۴۱ کیلومتر مربع است و مطالعات این سد در سال های ۷۴ و ۷۵ انجام و عملیات اجرایی آن سال ۸۷ آغاز شده است.

هدف اجرای این پروژه جلوگیری از سیلاب های مخرب دو رودخانه هتکن و قدرونیه و تامین آب شهر راور است.

همچنین همزمان با سفر وزیر نیرو به استان کرمان و در هفته نوزدهم پویش هر هفته _ الف _ ب _ ایران علاوه بر سد قدردونی، پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت جیرفت، پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت کهنوج و چهار پروژه فوق توزیع و خط انتقال نیروی برق با جمع سرمایه گذاری ۵۰۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

منبع: ایرنا