توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 31, 2022 زمان انتشار: 5:12 ب.ظ کد خبر: 12737

دانشگاه علوم پزشکی کرمان میزبان نشست طراحی پایلوت کشوری ساماندهی مراقبت رسمی از سالمندان

برنامه نشست دو روزه طراحی پایلوت کشوری ساماندهی مراقبت رسمی از سالمندان، از صبح امروز نهم شهریورماه 1401 در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، این پروژه با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و اموراجتماعی، سازمان بهزیستی و سایر سازمان های مرتبط با امور سالمندان به منظور تربیت ساختارمند مراقبت رسمی برای سالمندان، به صورت پایلوت در شهر کرمان صورت خواهد گرفت.

در این پروژه تمامی فرآیندهای مرتبط در زمینه خدمت به سالمندان با مشارکت همه سازمان ها در قالب کارگروه های تخصصی احصا و ازمون می گردد و در نهایت مدل مناسب در این زمینه در اختیار کل کشور قرار می گیرد.

در این نشست دکتر بارونی معاون بهداشتی دانشگاه به اهمیت موضوع و دکتر شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت به بیان اهداف نشست پرداختند.

همچنین در حوزه مسائل امنیتی و قضایی، چالش های مراقبت از سالمندان توسط دکتر علامه دبیر شورای ملی سالمندان کشور، اهم مسائل امنیتی مراقبت از سالمندان توسط نماینده اجتماعی فرماندهی نیرو انتظامی، اهم مسائل حقوقی مراقبت از سالمندان توسط دکتر احمدیوسفی معاونت اجتماعی استانداری کرمان ارائه گردید.

از طرفی در حوزه مسائل اجرایی سالمندان، توانمند سازی مراقبین و سالمندان توسط نماینده بهزیستی و توسعه فن آوری های مرتبط با مراقبت از سالمندان توسط معاونت علمی ریاست جمهوری ارائه شد.

در این نشست، در مورد مسائل فنی سالمندان، بسته آموزشی مراقبین سالمند توسط دکتر شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، الزامات آموزش سالمندان توسط دکتر برهانی نژاد رئیس مرکز بهداشت کرمان و بیان تجربیات دوره آموزشی توسط آقای کاشف مدیر شرکت تعاونی سلامت بنیان حال خوب، بحث و تبادل نظر شد.