توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 15, 2020 زمان انتشار: 1:42 ب.ظ کد خبر: 8660

حضور هدفمند پلیس در جاده ها ضامن ارتقاء فرهنگ ترافیک و نجات جان انسان ها است

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در نشست با فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب، حضور هدفمند پلیس در جاده ها را ضامن ارتقاء فرهنگ ترافیک و نجات جان انسانها دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمد رضایی”در این دیدار با تبریک انتصاب فرمانده جدید قرارگاه پلیس راه جنوب گفت: تغییر و تحولات در سازمان پویایی و پیشرفت را به همراه خواهد داشت و قطعا این تغییرات در قرارگاه پلیس راه جنوب با اقدامات و زحمات شبانه روزی و روحیه جهادی سفیدپوشان این مجموعه، ضامن ارتقاء فرهنگ ترافیک، کاهش سوانح جاده ای و رضایت شهروندان و رضای الهی را به همراه خواهد شد.
این مسئول انتظامی نجات جان یک نفر در جاده ها را مصداق نجات جامعه دانست و خاطرنشان کرد: پلیس با گذشت و ایثار در قبال جان انسان ها احساس تکلیف و وظیفه می کند که روحیه فداکاری و ازخود گذشتگی از شاخصه های بارز پلیس در تراز جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی تصریح کرد: تک تک ما وظیفه داریم نسبت به مسئولیت هایمان متعهد باشیم، خود را خادم و پاسخگوی مردم بدانیم و در برابر آنان احساس تکلیف و وظیفه کنیم.
سرهنگ”محمدرضایی”همچنین امانت داري و صداقت را دو محور محبوبيت و اقتدار نيروي انتظامي دانست و بر توجه ويژه و اهتمام جدي براي ماموريت ها و رويكردهاي پليسي بر اين دو اصل تاكيد كرد.


فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه نجات جان انسانها معنی واقعی ایثار است، به اهمیت همکاری و تعامل میان مجموعه انتظامی و پلیس راه اشاره و تصريح كرد:به طور حتم این مهم می تواند در انجام بهتر ماموریت ها از جمله امداد رسانی در حوادث و سوانح و ارتقاء فرهنگ ترافیک موثر باشد.
در ادامه این نشست فرمانده قرارگاه پلیس راه با بیان اینکه نجات یک نفر از مرگ هم ثواب اخروی و ثواب دنیوی به همراه دارد، گفت:اولویت پلیس راه در جاده ها پیشگیری از حوادث ،سوانح و برخورد با مخلین نظم و امنیت است.
سرهنگ”علی اکبر سنجری” انضباط ‌بخشي و فرهنگ سازي را دو رسالت مهم پليس در جامعه برشمرد و گفت: استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و ساير سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي براي اجراي فرهنگ صحيح ترافيک در جامعه لازم و ضروري است.