توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 3, 2023 زمان انتشار: 5:38 ب.ظ کد خبر: 15829

جشن آب‌پاشونک در پارک ولیعصر جیرفت برگزار شد

جشن آب پاشونک با حضور دکتر امین شهداد نژاد معاون سیاسی فرمانداری ،میلاد برخوری معاون ورزش‌های همگانی استان و رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان جیرفت و دیگر اعضای این هیئت و با حضور پرشور کودکان همراه با والدینشان در سومین روز تابستان در پاک ولیعصر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این جشن میلاد برخوری ضمن خیر مقدم به مسئولان حاضر و پدران و مادران همراه کودکانشان، ابتدا با جشن آب پاشونک و فلسفه آن حاضرین را آشنا نمود.

مسئول هیئت ورزشهای همگانی شهرستان، جشن آب پاشونک را جشنی معرفی کرد که در روز اول تابستان که بلندترین روز سال است و خورشید بیشتر از روزهای دیگر در آسمان است برگزار می‌شود.

میلاد برخوری افزود: از آنجا که باران کمترین میزان ممکن را در این روز دارد جشن آب پاشونک برگزار می‌شود تا تداعی باران باشد.

وی ادامه داد: این جشن باستانی در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود و معمولا مردم در این جشن با رفتن به بیابان‌ها و آب پاشیدن به یکدگیر طلب باران می‌کنند و یک سال پربرکت و پرباران را برای کشور آرزو می‌کنند.

در ادامه کودکان با همراهی والدین در محل نقاشی دختران که با تکنیک و موضوع آب پاشونک با هدایت مربی هنری برگزار شد شرکت کردند.

بخش ویژه پدران همراه کودکان پسر نیز مسابقه فوتبال خلاقی بود که به شکل ضربات پنالتی در زمین پارک و با هدایت احسان فرخی مربی بین المللی برگزار شد.
آب بازی با تفنگ‌های آب پاش و به وسیله ماشین آتش نشانی به صورت بارانی و فواره از آسمان بر روی سر شرکت کنندگان در این گرمای بالای ۴۰ درجه طراوت و لذت خاصی به حاضرین داده و در آن واقع شده حسن ختام این برنامه بود.
گزارش : امینه رزمی