مدیر کل ثبت استان در جلسه با رؤسای واحدهای ثبتی:
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 22, 2023 زمان انتشار: 7:31 ق.ظ کد خبر: 17653

تمامی دستگاه‌های اجرایی در حدنگاری اراضی و املاک خود با ادارات ثبت همکاری نمایند

سیدمهدی هاشمی در جلسه با رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های استان کرمان بر ضرورت تسریع در امر حدنگاری و صدور اسناد مالکیت کلیه پهنه‌های استان تاکید کرد.

به گزارش لوار، ظهر دیروز جلسه بررسی عملکرد ادارات ثبت اسناد و املاک با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک، معاونین اداره کل و رؤسای ادارات ستادی و واحدهای ثبتی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

هاشمی بیان داشت: با عنایت به تحقق ۹۹/۶ درصدی حدنگاری اراضی ملی، کارویژه اصلی این اداره کل صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است و انتظار است با همان روحیه جهادی که منجر به تثبیت مالکیت اراضی ملی گردید، حدنگاری اراضی زراعی استان نیز تعیین تکلیف شود.

وی افزود: با عنایت به ممنوعیت ارائه خدمات به اسناد دفترچه‌ای در اجرای تبصره ذیل ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار، می‌بایست در خصوص اطلاع‌رسانی ممنوعیت مزبور و دعوت از مالکین جهت تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ (حدنگار) اقدام بایسته به‌عمل آید.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به فراهم شدن امکان صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی با هر مساحتی به موجب مصوبه دوازدهمین جلسه قرارگاه ملی حدنگاری اراضی کشاورزی، گفت: با عنایت به اینکه مصوبه مزبور اخیرا تصویب شده است باید به رؤسای دادگستری، فرمانداران و بخشداران ابلاغ و نیز به آگاهی عموم کشاورزان برسد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اقدام دستگاه‌ها مبنی بر اخذ سند مالکیت، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها به وظایف و تکالیف قانونی خودعمل نمایند تا حدنگاری اراضی و املاک استان محقق گردد.

هاشمی در خاتمه اظهار داشت: اجرای بی کم و کاست قانون باید سرلوحه کار باشد و تمامی امور محوله در چهارچوب قانون انجام گردد لکن با تسریع در اجرای قوانین کار مردم تسهیل شود.