توسط: لوار ما
تاریخ: مارس 8, 2022 زمان انتشار: 8:14 ق.ظ کد خبر: 10629

برگزاری نشست خبری مدیر ستاد کانون های مساجد جنوب کرمان با جمعی از خبرنگاران

شامگاه ۱۵ اسفندماه در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان، نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد با جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، مجید خوبی زاده در این نشست، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند ماه ۱۳۷۱ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای تحقق ارزشها و اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمانها و ارزشهای معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری ، اجتماعی، علمی و غیره، همگانی و عمومی نمودن تمامی عرصه های فرهنگی و هنری و تحقق آزادی مناسبت های فرهنگی مردمی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی، ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری و کانون های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی مبتذل استکبار و کفر جهانی از اهداف شکل گیری کانون های مساجد است.

وی یادآور شد: هر ساله به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفندماه یکسری ویژه برنامه از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اجرا می شود و امسال نیز همچون سال های گذشته قصد داریم ویژه برنامه های گرامیداشت این روز را اجرا کنیم.

خوبی زاده در تشریح ویژه برنامه های ۱۸ اسفندماه، عنوان کرد: در این روز با حضور در گلزار شهدا آیین غبار روبی و گلباران قبور مطهر شهدا برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: تجلیل از فعالان کانون های برتر رویداد ملی فهما ۱۴۰۰، تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآنی مدها متان و جشنواره کتاب یکی دیگر از ویژه برنامه های گرامیداشت ۱۸ اسفند ماه است.

وی ابراز کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک باب کتابخانه تخصصی زن و خانواده در یکی از مساجد جنوب کرمان افتتاح می شود.

خوبی زاده اضافه کرد: طرح توزیع یکهزار جلد قرآن کریم یکی دیگر از برنامه های ویژه سالروز تاسیس کانون های مساجد است که این قرآن ها در اختیار مساجد، کانون های مساجد و جلسات خانگی قرار داده می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با همکاری کانون خادمیاران رضوی و همچنین برگزاری نمایشگاه فعالیت های شاخص کانون های فعال فهما ۱۴۰۰ از دیگر ویژه برنامه های مناسبتی این روز است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی ۱۸ اسفندماه با هفته منابع طبیعی بنابراین در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، هم زمان با سراسر کشور طرح کاشت نهال در مساجد واجد شرایط اجرا می شود.

خوبی زاده داشتن فضای سبز و محوطه باز برای کاشت نهال را از شرایط لازم برای مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در اجرای این طرح، برشمرد و افزود: در این طرح به همت فعالان کانون های مساجد در هر شهرستان ۱۵۰ اصله نهال به یاد شهدا غرس می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: دیدار با خانواده های معظم شهدا یکی دیگر از برنامه های ویژه ۱۸ اسفند ماه است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز در سالروز تاسیس کانون های مساجد، آیین رونمایی از تازه ترین اثر تألیفی صمدالله سعیدی مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به کسب رتبه پنجم ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در مسابقات قرآنی مدها متان از برگزار کنندگان تجلیل می شود.

خوبی زاده در خاتمه عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه سالروز تاسیس کانون های مساجد، برگزاری وبینار بصیرتی جهاد تبیین است.