مسئول ثبت شرکت‌های سیرجان:
توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 22, 2023 زمان انتشار: 11:21 ب.ظ کد خبر: 16250

بالغ بر ۸۰۰ هزار شرکت کاغذی تعلیق شده است

محمدسعید ابراهیمی گفت: شناسه ملی شرکت‌هایی که در زمان تأسیس، اطلاعات ناقص ارائه نموده‌اند به علت شائبه صوری و کاغذی بودن به حالت تعلیق در آمده است و شرکت‌های یاد شده از دریافت خدمات محروم اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، مسئول امور شرکت‌های اداره ثبت سیرجان خاطرنشان کرد: از آنجا که شرکت‌های صوری با اقدامات مخرب و مجرمانه از قبیل کلاهبرداری، فرار مالیاتی، پولشویی و… موجب اخلال در امنیت اقتصادی و روانی جامعه می‌گردند به منظور جلوگیری از فعالیت‌های تبهکارانه، شناسه ملی شرکت‌هایی که اطلاعات مخدوش و غیر واقعی به مرجع ثبت شركت‌ها ارائه نموده‌اند تعلیق شده است.

وی افزود: رفع تعلیق شناسه ملی این شرکت‌ها منوط به تکمیل، به‌روزرسانی و ارائه اطلاعات صحیح و متقن به مرجع ثبت شركت‌ها است.

ابراهیمی یادآور شد: شناسه ملی بالغ بر ۸۰۰ هزار شرکت در اجرای ماده ۷ آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی به حالت تعلیق در آمده است که شایع ترین علت تعلیق، نامعتبر بودن کدپستی اقامتگاه این شرکت‌ها می‌باشد.

او با اشاره به اینکه طبق ماده ۸۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت، اصلاح نشانی و اقامتگاه شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده قرار دارد، خاطرنشان کرد: ثبت صورتجلسات مجامع عمومی صرفا از طریق سامانه ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غيرتجاری به نشانی irsherkat.ssaa.ir امکان‌پذیر است و مراجعه حضوری به ادارات ثبت اسناد ضرورتی ندارد.

مسئول ثبت شرکت‌های سیرجان در خاتمه با بیان اینکه ارائه خدمات توسط نهادهای مختلف به شرکت‌های تعلیق شده مقدور نیست، تصریح کرد: نظر به زمان‌بر بودن فرآیند اصلاح آدرس شرکت‌ها و مؤسسات غيرتجاری، مقتضی است مدیران شرکت‌های معلق به قید فوریت جهت رفع تعلیق اقدام نمایند و این امر را به زمان مواجهه با مشکل و موقعیت‌های اضطراری، موکول ننمایند.