توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 22, 2020 زمان انتشار: 1:26 ب.ظ کد خبر: 8921

افتتاح نقاهتگاه ۳۰ تختخوابی شهدای مقاومت سلامت در شهرستان جیرفت/ تصاویر

صبح امروز با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، فرمانده سپاه جیرفت، فرماندار، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسؤلین ، نقاهتگاه ۳۰تختخوابی شهدای مقاومت سلامت در شهرستان جیرفت افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، «سردار حسین معروفی» در حاشیه افتتاح نقاهتگاه ۳۰ تخت خوابی شهدای مدافع سلامت در حسینیه شهدای جیرفت، گفت: سپاه علاوه بر ماموریت ذاتی خود تاکنون در بحث خدمت رسانی به محرومین فعالیت کرده و در هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون سیل، زلزله و طوفان پیشگام بوده و در بحث دفاعی نیز فعالیت دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون سپاه و بسیج با روحیه جهادی، انقلابی و با انگیزه و بدون هیچ چشم داشتی پای کار آمده و با توجه به شرایط فعلی که کشور درگیر همه گیری کرونا است، اقدام به راه اندازی نقاهتگاه ویژه بیماران کرونایی کرده است.

وی بیان کرد: امیدواریم وضعیت به گونه ای پیش رود که نیاز به استفاده از این نقاهتگاه ها نباشد اما در زمان ضرورت امیدوارم با راه اندازی این نقاهتگاه ها بتوانیم آرامش را به مردم هدیه دهیم.

معروفی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج با وزارت بهداشت، ابراز کرد: سپاه در زمینه راه اندازی نقاهتگاه پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و همراهی فرماندار این نقاهتگاه راه اندازی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: امروز ۳۰ نقاهتگاه با یکهزار تخت خواب در ۳۰ نقطه از استان کرمان افتتاح می شود تا در مواقع نیاز به قرنطینه بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خاتمه با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد: همگی باید با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک کمک کنیم تا فشار را از کادر درمان کم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طرح شهید سلیمانی گامی مهم در قطع زنجیره انتقال کرونا

دکتر اصغرمکارم نیز در آیین افتتاح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به شیوه محله و خانواده محور با حضور سردار معروفی،فرمانداران جنوب کرمان و … به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: وجود نیروهای داوطلب مردمی نعمتی است که با نگاهی جهادگونه که در جامعه ایجاد میشود، نعمتی است که دستاورد انقلاب اسلامی است.
وی افزود: طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی طرحی مشترک بین سپاه و وزارت بهداشت است که با همکاری چندین نهاد و خیران اجرا میشود امروز به مرحله ای رسیده ایم که باید کنار هم قرار بگیریم و در کنار هم زنجیره انتقال این بیماری را بشکنیم و آمار را به حداقل برسانیم.
مکارم با بیان اینکه ۵۰ درصد بیماران بستری در بیمارستانهای جنوب کرمان یعنی حدود ۴۰ نفرکووید مثبت هستند و در زمان شیوع بییماری هم با افزایشی که در ظرفیت بیمارستانها داشته ایم حدود ۲۰۰ نفر را میتوانیم پوشش دهیم، تصریح کرد: تاکنون شیب ملایمی در زمینه افزایش موارد مثبت بیماری کرونا را در جنوب کرمان داشته ایم و وضعیت شهرستانهای جیرفت و عنبراباد قرمز و بقیه مناطق زرد است اما این وضعیت ثابت نیست مردم باید مراقبت کنند که این اقدام گام مهم و بیشترین کمک را به قطع زنجیره انتقال میکند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۵۰ درصد تستهای گرفته شده موارد مثبت بوده است هر چند موارد سرپائی از این هم بیشتر است چراکه ۸۰ درصد بیماری بدون علامت است و نمیتوان تخمین زد که چه جمعیتی در جامعه درگیر ویروس هستند به طور قطع بیماران سرپائی این ویروس در سطح جنوب از آمار موجود بسیار بیشتر است و اینها ناقل در جامعه هستند، هنر ما این است که کنترل کنیم این افراد بیماری را منتقل نکنند چون کسی که مثبت شده مراقبت میکند هرچند که ممکن است افرادی این موارد را رعایت نکنند که یکی از مهمترین اهداف این طرح کنترل این موردها هم هست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: درروزهای اخیر موارد مرگ و میر ناشی از کرونا بالا رفت و در جنوب کرمان تقریبا همان شرایط قبل با همان شیب را داشتیم و میتوان گفت که دو سوم مرگها در مراکز درمانی ما ناشی از بیماری کووید۱۹ بوده است حدود ۲۳۴ نفر کسانی بودند که مبتلای قطعی به کرونا بوده اند که دچار مرگ شده اند.


مکارم عنوان داشت: این طرح در سه بعد اصلی است که مراقبتی است و تیمی است و همه جا در تمام مراحل بسیج حضور فعال دارد در بحث مراقبت، بیماریابی و مراحلی که منجر به درمان میشود و بخش دیگر که بحث حمایتی دارند.
وی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که مردم به ویژه در جنوب کرمان است بحثهای حمایتی است که با مشارکت بسیج خیران و نهادهای مختلف بخشی مهم است که در این طرح دیده میشود هم مراقبت میکنیم و هم حمایت میکنیم و نهایتا بعد سوم بعد نظارتی است.
مکارم تصریح کرد: در حوزه نقاهتگاهی سالنی تجهیز شده است که اگر مراکز درمانی سرریزی داشته باشند با نقاهتگاهها کمک شود هر چند که فرهنگ منطقه جنوب در نقاهتگاه نیست ما در موجهای قبلی بیماری هم پیش بینی لازم در این زمینه را کرده بودیم اما نه آمار به آن حد رسید و نه مردم راغب بودند.
وی خاطرنشان کرد: تمام بیمارستانهای منطقه به اکسیژن ساز مجهز شده اند و بیمارستان کاشانی مختص بیماران ریوی خواهد شد و مردم با خیال راحت به بیمارستان امام مراجعه کنند دو تانک ذخیره اکسیژنی هم برای دو بیمارستان بزرگ منطقه خریداری شده است.