مدیر کل امور عشایر جنوب‌ کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: آوریل 25, 2023 زمان انتشار: 11:15 ق.ظ کد خبر: 14800

اطلس فرهنگی و اجتماعی عشایر جنوب کرمان تهیه می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، ناصر احمدیوسفی مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان در حاشیه دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه جیرفت بیان کرد: ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی جنوب کرمان را مستعد رویش گیاهان دارویی،پرورش دام و جذب گردشگر کرده است و اگر مورد توجه قرار بگیرند می‌توانند یکی از راه‌های رونق اقتصادی و اشتغالزایی باشد.در این راستا میتوان با همیاری و کمک دانشگاه طرح های مطالعاتی در حوزه گردشگری عشایری، پرورش دام و گياهان دارويی تدوين نماییم.
وی ادامه داد:باتوجه به کوچرو‌ بودن عشایر و نبود زیرساخت های لازم ،تهیه و نصب پنل های خورشید برای عشایر همواره از دغدغه های این اداره کل بوده است لذا قصد داریم از ظرفیت های دانشگاه جیرفت و شرکت های دانش بیان به بهترین شکل ممکن در جهت رفع مشکلات عشایر استفاده کنیم.
احمد یوسفی افزود: جشنواره های فرهنگی و اجتماعی عشایر می تواند سنت‌ها و رسوم آنان را حفظ کند برهمین اساس سعی داریم بتوانیم برای اولین بار در جنوب کرمان جشنواره های فرهنگی و اجتماعی کشوری پیرامون آداب و رسوم عشایر جنوب کرمان برگزار کنیم.
وی یکی دیگر از برنامه های اداره کل امور عشایر جنوب استان را تهیه اطلس سنت ها،آداب و رسوم عشایر جنوب کرمان عنوان کرد .
احمدیوسفی با تاکید بر اولویت علم و مطالعه در برنامه های این اداره کل ادامه داد : باید بتوانیم آیین ها و رسوم عشایر را حفظ و به نسل های آینده انتقال دهیم،حفاظت از آیین ها و سنت ها موجب حفظ هویت ما می شود.