نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در شورای اداری استان:
توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 16, 2020 زمان انتشار: 7:59 ب.ظ کد خبر: 8664

از درخواست تفکیک کرمان به چند استان تا دفاع از ارتزاق کشاورزان+تصاویر و تیترهای مختلف خبرگزاری ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، صبح امروز نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان کرمان با اشاره به وسعت استان کرمان و محروم ماندن بخش های زیادی از آن از توجه مسئولان گفت: نمایندگان مجلس تفکیک کرمان به چند استان را دنبال می کنند.
دکتر اعظمی با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است و فاصله دورترین نقاط در این استان ۸۰۰ کیلومتر است، گفت: استاندار کرمان در واقع چهار استان را اداره می‌کند و خواه ناخواه نمی تواند به همه نقاط سرکشی کند و درخواست داریم استاندار به ما کمک کند تا استان کرمان به سه یا چهار استان تقسیم شود.

نماینده مردم #جیرفت و #عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین در بخشی از سخنان تصریح کرد: در مورد پرکردن چاه‌های غیرمجاز که ارتزاق کشاورزان ما از این چاه‌ها است باید ابتدا مشکل معیشتی آنها برطرف و سپس منبع تامین معیشت آنها قطع شود.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای حجمی برای چاه‌های کشاورزی در جلسه کمیسیون کشاورزی با وزیر نیرو تامین شده است گفت: وزارت نیرو حق ندارد چاهی را که ارتزاق مردم و کشاورزان است را پلمب کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه صحبت خود خاطرنشان کرد: ۴۳ سد در این دولت ساخته شده که با ساخت سد صفا‌رود در بالادست، حوزه #هلیل‌_رود و #جازموریان را دچار تنش کرده و زندگی سال‌های آینده مردم این مناطق را نابود خواهد کرد، که می‌طلبد استاندار با کارهای کارشناسی به این موضوع رسیدگی کنند.

 دکتر اعظمی همچنین گزارشی از حضور وزرای مختلف در کمیسیون کشاورزی جهت رایزنی برای حل مشکل مرغداران استان و تامین نهاده های مختلف داد.
وی اعلام کرد: برای تامین آب شرب جیرفت و عنبرآباد۳۰ میلیارد تومان پول در اختیار استان قرار گرفت.
نماینده جیرفت و عنبرآباد از رایزنی با وزارت امور خارجه در خصوص مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاوزی و تامین نهاده های لازم در جنوب استان خبر داد و گفت: اقدامات مربوطه از مهرماه جاری آغاز می شود.

دکتر اعظمی همچنین بیان کرد: راه آهن جیرفت – بم باید با جدیت پیگیری شود و دولت موظف است آن را به سرانجام برساند.