توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 2, 2019 زمان انتشار: 2:55 ب.ظ کد خبر: 6791

آغاز به‌کار هفتمین نمایشگاه کتاب جنوب کرمان در جیرفت/ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار، آئین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان صبح امروز و با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه جیرفت، یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران جنوب کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مردم و مسئولان در حسینیه شهدای شهر جیرفت آغاز به‌کار کرد.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان اظهار داشت: کتاب تاثیر شگرفی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی دارد و درواقع راز موفقیت در همه عرصه‌ها، توجه به کتاب و مطالعه است.

وی افزود: اینکه نتوانیم اخلاق جامعه را به مسیر درست هدایت کنیم، یک درد بزرگ است و این درد با مطالعه کتاب درمان پیدا می‌کند.

جوادی بیان کرد: یقینا هدف از برپایی نمایشگاه‌های کتاب، ترویج مطالعه و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه رشد سرانه مطالعه در کشور پایین است گفت: از سال ۹۴ تا کنون سرانه مطالعه در کشور ما به عدد ۱۳ نرسیده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی روی مطالعه افراد تاثیر می‌گذارد تصریح کرد: همین که با وجود فضای مجازی، سرانه مطالعه در جامعه کاهش پیدا نکرده، اتفاق خوبی است.

وی با بیان اینکه تمدن ایران در دنیا با دانشمندان و فرهیختگانش شناخته شده است گفت: نام ایران با کتاب همراه است و امروز هم باید کتاب‌های خوبی را به جهان عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: امسال شرایط سختی بر کشور حاکم بود اما توانستیم ۳۰ نمایشگاه کتاب را برنامه‌ریزی و تا امروز ۱۵ نمایشگاه را برپا کرده‌ایم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این تعداد نمایشگاه حدود ۴۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که در شرایط امروز، رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نگران این بودیم که با توقف نشر در کشور مواجه شویم گفت: خداوند کمک کرد و این اتفاق رخ نداد و انشاالله شرایط سخت امروز را با لطف خدا و همراهی مردم، پشت سر خواهیم گذاشت.

یحیی کمالی‌پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در این آئین افتتاح این نمایشگاه اظهارداشت: با وجود برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کشور امروز نتیجه گام‌های فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه زیربنای جامعه ما فرهنگ است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم فرهنگ را بشناسیم مگر اینکه در زیربناهای فرهنگی جامعه نقشی اساسی داشته باشیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد و اجتماع بدون فرهنگ نمی‌تواند موفق باشد، افزود: شالوده هستی و حیات بشری بر فرهنگ استوار شده است و اگر این مهم وجود داشته باشد ما می‌توانیم به تعالی و توسعه برسیم.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این افتتاحیه اظهارداشت: در این نمایشگاه ۲۷۲ ناشر و نمایندگی و ۳۸ هزار و ۵۶۰ عنوان کتاب با ۱۲۰ غرفه و ۳۰۰ میلیون تومان بن کتاب ارائه شده است.