پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 11, 2022 زمان انتشار: 3:46 ب.ظ کد خبر: 13070

گردشگری کودک در جیرفت

طرح گردشگری کودک با هدف فرهنگ سازی و آشنایی با میراث تاریخی، فرهنگی و گردشگری و آموزش از سنین کودکی، اخیرا در کشور مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در شهرستان جیرفت از تابستان گذشته گردشگری کودک با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت و موسسه پدیده سخن آغاز به کار کرده است که در نخستین برنامه خود، کودکان را به دیدن موزه باستانشناسی جیرفت برد و با این محیط فرهنگی آشنا کرد. دیروز و در دومین اجرای برنامه، شهر قدیم مقصد بعدی گردشگری کودک بود.

محمد سالاری رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان جیرفت، گردشگری کودک را برنامه ای موثر برای آموزش و فرهنگ سازی از سنین کودکی عنوان کرد که طی آن بچه ها با تاریخ، فرهنگ و همچنین نقاط گردشگری شهر خود آشنا می‌شوند. سالاری استقبال خانواده ها را از این طرح رضایت بخش عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد، در برنامه های آینده کودکان بیشتری در این فرهنگسازی نوین شرکت کنند.

مژگان سنجری مدیر موسسه پدیده سخن نیز در خصوص گردشگری کودک با میراث هلیل گفت: گردشگری کودک در جیرفت دومین برنامه خود را در شهر قدیم تدارک دیده، این در حالی است که اولین اجرا، بچه ها با موزه و اشیاء تاریخی آشنا شدند. وی از برنامه های حضور بچه ها در شهر قدیم به پرواز در آوردن بادبادک ها بر فراز شهر قدیم جیرفت، شبیه سازی شهر قدیم با خمیربازی توسط بچه ها و نورافشانی آسمان شهر تاریخی جیرفت اشاره کرد و گفت: در این برنامه حدود یکصد کودک از مراکز مختلف آموزشی شهر شرکت دارند.