چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
استاندار کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 25, 2020 زمان انتشار: 9:07 ق.ظ کد خبر: 8684

کشاورزی قراردادی به حل مشکلات کشاورزان در جنوب کرمان کمک می کند

استاندار کرمان گفت: برای اینکه مشکلات کشاورزی در جنوب حل شود باید بین تولید، بازار و مصرف یک تعادل منطقی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوار، شامگاه گذشته محمد جواد فدایی استاندار کرمان در گفت گوی زنده تلویزیونی به مشکلات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در کشاورزی جنوب مشکلات زیادی داریم برای اینکه مشکلات کشاورزی در جنوب حل شود باید بین تولید، بازار و مصرف یک تعادل منطقی ایجاد شود.

وی افزود: اگر این تعادل منطقی ایجاد نشود یا تولید اضافه خواهیم داشت که قیمت به شدت افت می کند و کشاورزان متضرر می شوند که در اواخر سال گذشته و اوایل امسال این مشکل پیش آمد که البته بخشی از این مشکلات بخاطر کرونا بود.

فدایی تصریح کرد: برای اینکه مشکلات کشاورزی را حل کنیم باید تعادل ایجاد کنیم اگر تولید اضافه شود کشاورز بخاطر افت قیمت ضرر می کند، اما اگر تولید کم شود مصرف کننده متضرر می شود یعنی نمی توانیم نیاز مردم را تامین کنیم.

وی بیان کرد: یکی از راه هایی که تعادل منطقی را برای بخش کشاورزی ایجاد می کند، کشاورزی قراردادی است، ما باید برنامه ای را تنظیم کنیم که قبل از شروع کشت، متقاضیان مصرف با کشاورز قرارداد ببندند و محصول کشاورز را پیش خرید کنند این امر به کشاورز خیلی کمک می کند و می تواند تولیدش را راحت تر انجام دهد، هم اینکه در بازار مصرف و بازار فروش دچار مشکل نمی شود.

استاندار کرمان گفت: کار کشاورزی قراردادی را شروع شروع کردیم، پیش نویس قرارداد هم تنظیم شده و یک سری بحث های حقوقی دارد که انجام می شود، انشالله که اگر امسال بتوانیم بخش هایی از کشاورزی را در قالب کشاورزی قراردادی انجام دهیم به حل مشکلات کشاورزی جنوب استان کمک می شود.