توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 19, 2022 زمان انتشار: 7:20 ب.ظ کد خبر: 11782

نصب مجسمه سردار دل‌ها در میدان آزادی کرمان

شب گذشته همزمان با عید سعید غدیر خم، با برگزاری آیینی، مجسمه سردار دل‌ها، در میدان «آزادی» کرمان نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، شهردار کرمان در این آیین، سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را نماد ولایت‌مداری محض، و تنها راه نجات امت اسلامی را چنگ‌زدن به ریسمان هدایت سکان‌دار امت اسلامی، مقام معظم رهبری دانست.

سعید شعرباف، با بیان اینکه تنها اِلمان برای این میدان که «آزادی» نام دارد، مجسمۀ فردی است که برای آزادی جهان اسلام جان خود را فدا و مکتب مقاومت را پایه‌گذاری کرده است، گفت: برای نصب و رونمایی از اِلمان، بهترین زمان مناسب، عید غدیر خم است که به این مناسبت مراسمی تدارک دیده شده است.

شهردار کرمان افزود: اِلمان سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در مجموعۀ مصاف تهران، با تکنولوژی سه‌بعدی طراحی و با حجم بسیار کم مالی ساخته شده که از طراحی تا نصب، یک بازه زمانی سه ماهه زمان برده است.

وی همچنین با بیان اینکه غدیر، مختص شیعه نیست و متعلق به همۀ کسانی است که سلوک آن‌ها با حضرت علی(ع) همراه است و در دفاع از مظلوم تلاش می‌کنند، گفت: سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، نماد ولایت‌مداری و سرباز ولایت بود.

شهردار کرمان افزود: نصب این تندیس، آغاز حرکت هنری در خصوص سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در شهر کرمان خواهد بود؛ زیرا هیچ تفکری بدون هنر، در تاریخ ماندگار نیست.

شعرباف، به طراحی یک مسابقه بین‌المللی درخصوص نماد مقاومت و آزادی ایران (سردار سلیمانی) اشاره کرد و گفت:  فضای پیرامونی این میدان باید بازخورد تشییع مراسم سردار باشد؛ زیرا روند هنری متناسب با ساخت المان‌های مکتب مقاومت در کرمان، ادامه‌دار خواهد بود.

شهردار کرمان، با بیان اینکه اگر چیزی از آزادی داریم، به‌علت تلاش‌های سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و امثال ایشان است و بهترین مکان برای نمایش این نماد، میدان «آزادی» است، یاد‌آور شد: جانمایی این مجسمه به‌گونه‌ای است که  انگشت اشارۀ «حاج‌قاسم، به سمت آزادی قدس شریف است که برای آن بسیار تلاش شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه غدیر، بالاترین فراز شیعیان است، تأکید کرد:  میدان «آزادی» مکان مقدسی است؛ چراکه در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۸ یک روز تاریخی را برای مردم کرمان رقم زد که مانند آن در تاریخ کرمان وجود نداشته است.

ناصر بهروز، به حضور باشکوه و بیادماندنی مردم در این مکان مقدس اشاره کرد و آن را خاطره‌ای بی‌نظیر دانست و گفت: ۱۷ دی‌ماه، روزی بود که مردم کرمان برای استقبال از پیکر مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در این مکان جمع شدند؛ بنابراین، این حقی است بر گردن ما تا فرهنگ، راه و منش این شهید بزرگ را ترویج دهیم.

بهروز، با بیان اینکه گفتمان سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، در راستای منش امیرالمومنین(ع) بود، افزود: دفاع از مظلوم، معیاری بود که سردار دل‌ها برای احقاق آن در تمام دنیا قدم بر‌داشت؛ چراکه این منش، نشأت گرفته از مکتب ولایت است.

معاون امنیتی و سیاسی استاندار کرمان نیز در این آیین تأکید کرد: اگر به سخنرانی‌های سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در فضای رسانه توجه کنیم، ولایت در کلام او کلیدواژه است؛ چراکه حاج‌قاسم هرجا قسم جلاله یاد کرد، تنها درخصوص حفظ و حمایت از جایگاه ولایت فقیه بوده است.

رحمان جلالی،  با بیان اینکه از نظر ما غدیر شاید یک پیام داشته باشد، آن‌هم رهبری در نظام سیاسی اسلام است، گفت: پیام غدیر در حقیقت یعنی اینکه رهبری در نظام اسلامی سلطنتی نیست که به اجبار به مردم تحمیل شده باشد و البته جمهوریت هم نیست.

وی، رهبری در نظام سیاسی اسلام را ولایی دانست و افزود: رهبری، مشروعیت خودش را از ناحیه مقدسه ولایت می‌گیرد و اقتدارش را از پیوند با مردم به‌دست می‌‌آورد؛ بنابراین، رهبری در غدیر پُررنگ‌تر دیده می‌شود.