توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 21, 2022 زمان انتشار: 9:10 ب.ظ کد خبر: 11797

معادن و کارخانه های معدنی، فرصت های شغلی متعددی در فاریاب ایجاد کرده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوارما، جلسه شورای اداری شهرستان فاریاب با حضور استاندار، نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه فاریاب و جمعی از مدیران کل در شهرستان فاریاب برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این جلسه ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، اظهار داشت: در حال حاضر در جنوب کرمان ۱۰۷ پروانه بهره برداری و ۲۹۴ پروانه اکتشاف معادن صادر شده در حالی که قبل از استقرار اداره کل در جنوب کرمان ۱۰ پروانه بهره برداری و ۲۰ پروانه اکتشاف وجود داشت.

مسلم مروجی فرد با اشاره وضعیت شهرستان فاریاب در حوزه معادن افزود: شهرستان فاریاب بعد از شهرستان جیرفت دارای بیشترین معادن در جنوب کرمان است که مهمترین آنها شامل ۱۵ معدن کرومیت و ۲ معدن طلا و ۲ معدن سیلیس می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان فاریاب از شهرستان های موفق در جذب سرمایه گزار است، افزود: تا پیش از این، همه تولیدات معادن طلا، سیلیس و کرومیت بدون فرآوری از منطقه خارج می شد که با رایزنی انجام شده و جذب سرمایه گزار از اواخر سال گذشته اولین کارخانه طلا در این شهرستان افتتاح و برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی شد.

مروجی فرد گفت: ماشین آلات دومین کارخانه طلا فاریاب نیز با سرمایه گزاری ۳هزار میلیارد ریال و زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر نصب شده است.

وی اضافه کرد: در این شهرستان کارخانه سیلیس با ظرفیت بیش از ۵ هزار تن احداث شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، خاطرنشان کرد: مجوز احداث کارخانه فروسیلیس که از نیازهای مهم کشور را با سرمایه گزاری ۱۲هزار میلیارد ریالی و ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر نیز در شهرستان فاریاب صادر شده است.

وی با اشاره مسئولیت های اجتماعی معادن افزود: معادن در شهرستان فاریاب در ایجاد زیر ساختهایی نظیر جاده سازی و آب آشامیدنی اقدامات مهمی را در دست اقدام دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تصریح کرد: با وجود معادن و با احداث کارخانه های متعدد در کنار معادن، برای بسیاری از جوانان شهرستان فاریاب فرصت های شغلی متعددی ایجاد شده است.