توسط: لوار ما
تاریخ: دسامبر 17, 2022 زمان انتشار: 8:29 ق.ظ کد خبر: 13623

دانشگاه علوم پزشکی کرمان، میزبان نشست کمیته فنی بازنگری برنامه کشوری سلامت سالمندان

کمیته فنی بازنگری برنامه کشوری سلامت سالمندان، در محل پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، این نشست با حضور دکتر محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، خانم دکتر مرتضوی سالمندشناس و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر شریفی متخصص اپیدمیولوژی سالمندی و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اعضای هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر محسن بارونی معاون بهداشتی دانشگاه و کارشناسان واحد سلامت سالمندان این معاونت در پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت دانشگاه برگزار شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در این نشست اظهار داشت: جمعیت کشور با شتاب قابل توجهی در حال سالمند شدن است و برای داشتن جامعه ای با سالمندانی سالم، فعال و با نشاط، برنامه ریزی و انجام اقدامات و مداخلات مطلوب در اولویت می باشد.
دکتر محسن بارونی افزود: یکی از راه های انجام مداخلات بهینه و برنامه ریزی مناسب استفاده از شاخص های سلامت است.

در ادامه پروژه هزینه سالمندی جمعیت بر نظام سلامت از پروژه های مدل سازی در سلامت، توسط یکی از افراد پژوهشکده گزارش گردید.

سپس دکتر شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت به بیان اهداف این نشست پرداختند و در خصوص برنامه ریزی مبتنی بر شواهد با بهره مندی از اطلس ها و شاخص های سلامت سالمندان با اعضای پژوهشکده آینده پژوهی بحث و گفتگو شد.
همچنین مقرر گردید ضمن تعامل سازنده و همکاری لازم پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت و اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، گام موثری در جهت نیل به اهداف ارتقا سلامت سالمندان کشور برداشته شود.