توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 20, 2022 زمان انتشار: 9:20 ب.ظ کد خبر: 13198

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مدت دو روز به صورت اختصاصی برای خانواده های تحت حمایت بهزیستی در جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: دولت سیزدهم با در نظر گرفتن‌برنامه های فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت هایی را آغاز کرده که در قالب برنامه های مختلف اجرایی می شود.

او افزود: بنای دولت بر مردمی کردن فرهنگ‌ و همراهی مردم در این فعالیت‌ها است.

مسلمی مهنی از راه‌اندازی و فعالیت موسسات فرهنگی و هنری در جنوب کرمان به موازات کشور، خبر داد و گفت: دولت در این برنامه سعی کرده بتواند موسسات مورد اعتماد را در محلات فعال کند تا از این طریق و در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مردم همراه این آموزش های پیشگیرانه شوند.

مسلمی مهنی، مردمی شدن فرهنگ را در جهت تعامل با آموزش کارساز عنوان کرد و افزود: بدون شک هر چه تعامل بیشتر باشد، شاهد کاهش و پیشگیری بیشتر از  آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: سواد رسانه ای در جهت راهکارهای پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد، سواد رسانه ای را باید همه بدانند.

مسلمی مهنی گفت: موسسه فرهنگی و هنری پدیده سخن کارگاه آموزشی دو روزه ای را چهارشنبه ۲۷ و پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ با حضور دکتر مهدیه بی نیاز روانشناس حوزه کودک و خانواده برای خانواده های تحت حمایت بهزیستی در جیرفت برگزار کرد.

مژگان سنجری مدیر موسسه پدیده سخن و مجری طرح ” پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان” با بیان اینکه کارگاه آموزشی این موسسه در جهت ارتقاء سواد رسانه ای کودکان و نوجوانان و والدین آنها در نظر گرفته شده است، گفت: هدف از برگزاری این برنامه، آموزش فرزندان و والدین آنها در راستای یکدیگر است تا این آموزش بتواند موثر واقع شود.

سنجری با برشمردن اهداف این برنامه تخصصی آموزشی کودکان و نوجوانان گفت: مهارت نه گفتن یا جرات ورزی، کنترل خشم، خودمراقبتی، والدگری مثبت، فرزندپروری، استفاده مناسب از فضای مجازی را از جمله اهداف این کارگاه تخصصی عنوان کرد.

مدیر موسسه پدیده سخن از دیگر اهداف این موسسه توجه به کیفیت و نه کمیت این برنامه های فرهنگی عنوان کرد و افزود: خروجی این‌ برنامه در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای موسسه اهمیت فراوان دارد.

سنجری در ادامه افزود: مخاطب و گروه هدف طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی ویژه کودکان و نوجوان؛ خانواده های در معرض آسیب هستند، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، زندان، و دانش آموزان مدارس کم برخوردار مخاطب اصلی برنامه ها می باشند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن گفت: پایان این کارگاه آموزشی دو روزه رضایت مندی مخاطبان را همراه داشت و متقاضی برگزاری کارگاه های بعدی بودند.

سنجری گفت: از همکاری رئیس اداره بهزیستی جیرفت و مدیران مراکز بهزیستی تشکر می نماییم.

این برنامه آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان و والدین آنهاست که در روزهای چهارشنبه۲۷ مهرماه ساعت ۱۶ و پنج شنبه ۲۸ مهرماه ساعت ۳۰: ۹ صبح در محل موسسه فرهنگی هنری پدیده سخن برگزار شد.