فرماندار جیرفت:
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 1, 2022 زمان انتشار: 9:59 ب.ظ کد خبر: 13244

باید فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی گسترش یابد

جلسه هماهنگی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان جیرفت به ریاست احمد بلند نظر فرماندارشهرستان جیرفت وباحضور امین الله شهدادنژادمعاون سیاسی امنیتی فرمانداری و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت در نشست با کارکنان اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است و برای توسعه این مهم در شهرستان باید تلاش شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مردم جیرفت با تمدن هفت هزار ساله می باشند بنابراین در عصر کنونی نیز بایست فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی را گسترش دهیم.

بلندنظر با اشاره به اینکه راهبرد مهم در برنامه ریزی فرهنگی، رواج كتابخوانی و مطالعه در جامعه است كه برای رسیدن به این هدف و بسترسازی برای آن، طرح های صحیح و منطقی باید ارایه شود و راهكارهای توجه به این مقوله در دستور كار قرار گیرد، مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: باید در زمینه کتاب وکتابخوانی باتوجه به ذائقه جوانان تولید محتوا شود.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در شهرستان دغدغه فرهنگی را داریم اما کتابخانه ها از نظر زیرساخت بامشکل مواجه هستند می طلبد شهرداری ها نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی اقدام کنند.

فرماندار جیرفت بیان داشت: دانشگاه هاو آموزش و پرورش کتابخانه هایی را دارد اما برای نیاز خود مجموعه می باشد لذا اقتضا میکند برای شهرستان واستفاده عموم کتابخانه هایی ایجاد شود.