پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 16, 2022 زمان انتشار: 1:30 ب.ظ کد خبر: 13165

اهدای لوح دوستدار کودک به بیمارستان سینای شهرستان زرند

طی مراسمی لوح دوستدار کودک به بیمارستان سینای شهرستان زرند اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این مراسم دکتر خلیل فریور دبیر علمی انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر، دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فرماندار زرند و دکتر محسن بارونی معاون بهداشتی دانشگاه حضور داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این مراسم گفت: یکی از مهم ترین اهداف وزارت در سال جاری بحث جوانی جمعیت است که یک بخش مهم آن تامین سلامت و رشد و تکامل نوزادانی است که سرمایه اصلی کشور برای آینده هستند.


دکتر مهدی احمدی نژاد افزود: تغذیه با شیر مادر یکی از مهم ترین ارکان سلامتی نوزاد است که با تقویت سیستم ایمنی نوزاد، سلامت طولانی مدت آنها تضمین می شود.
وی گفت: با توجه به زحمات شبانه روزی کارکنان مجموعه بیمارستان سینا، امروز ما شاهد این افتخار بزرگ برای شهرستان هستیم که نتیجه آن داشتن کودکانی سرحال، سالم و باهوش به عنوان سرمایه های کشورمان خواهد بود.
وی ادامه داد: امروزه نفت و گاز و … سرمایه اصلی نیستند بلکه کودک سالم که نیروی انسانی جامعه است سرمایه اصلی یک کشور محسوب می شوند.
دکتر احمدی نژاد از همه کسانی که تلاش کردند تا این عنوان مهم به بیمارستان سینای زرند تعلق گیرد تقدیر و تشکر کرد.


دکتر خلیل فریور نیز در این مراسم در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر مطالبی را عنوان کرد.
وی از مسئولین بیمارستان که تلاش کردند تا شرایطی را فراهم کنند که بچه ها از نعمت تغذیه با شیر مادر بهره مند شوند تشکر کرد.
وی گفت: تغذیه با شیر مادر فواید بسیاری برای کودک هم در کودکی و هم در بزرگسالی دارد.
وی افزود: علاوه بر کودک، فواید زیادی از طریق تغذیه با شیر مادر، شامل حال مادران شیرده می شود.
دکتر فریور شیر مادر را هدیه ای از جانب خداوند دانست که نه تنها جسم کودکان را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها حفظ می کند، بلکه ۲۲ درصد احتمال مرگ نوزاد را کاهش میدهد.


همچنین معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این مراسم از مسئولان بیمارستان زرند درخواست کرد که این عنوان را حفظ کنند.
دکتر محسن بارونی گفت: از شما خواهشمندم تلاش کنید که این بیمارستان همیشه بیمارستان دوستدار کودک باشند.
وی با اشاره به اهمیت بانک شیر مادر در بیمارستان ها گفت: در کرمان بانک شیر مادر در بیمارستان افضلی پور راه اندازی شده است که کمک بسیار مهمی در جهت افزایش تغذیه با شیر مادر به نوزادان نارس می کند.
دکتر بارونی گفت: تقویت راهکارهای استفاده از شیر مادر بسیار اهمیت دارد که باید برای آنها برنامه ریزی کرد.
وی بیان کرد: علاوه بر اهمیت شیر مادر، باید تلاش کرد که کودک بعد از دوران شیرخوارگی حفظ شود و آمار تکان دهنده مرگ کودکان کاهش پیدا کند.
وی پایان دادن به تبلیغات و توزیع رایگان شیر خشک یا مصنوعی در بیمارستان را مهم دانست و گفت: ما تلاش می کنیم که هیچ تبلیغاتی در خصوص شیر مصنوعی در محیط بیمارستان ها مشاهده نشود.
دکتر بارونی گفت: مطالعه ای در زمینه سلامت روان نشان داد، کودکان ما نسبت به گذشته پرخاشگری بیشتری دارند که یکی از عواملی که بررسی شده در این تحقیق تغذیه با شیر مادر بوده است.
وی افزود: نتیجه مطالعات نشان داد، کودکانی که شیر مادر استفاده کرده بودند به شکل معنی داری رفتارهای پرخاشگرانه کمتری در دوران مدرسه از خود نشان می دهند.
در پایان این مراسم، لوح بیمارستان دوستدار کودک به بیمارستان سینای زرند اهدا شد.