توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 10, 2023 زمان انتشار: 2:34 ب.ظ کد خبر: 16823

کلاهبرداری ۲ میلیاردی با عنوان فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی

رئيس پليس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی تحت ‏عنوان فروش مدرک تحصیلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد. ‏

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، سرهنگ”محمدرضا رضایی”در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی در فضای مجازی و با تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی ناشناس با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان فروش مدرک تحصیلی کرده اما پس از دریافت وجوهی بالغ بر ۲ میلیارد ریال از مالباخته دیگر پاسخگوی تماس او نبوده است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: در ادامه پس از انجام تحقیقات تکمیلی و به کارگیری اقدامات پلیسی ماموران موفق به شناسایی متهم این پرونده در یکی از استان های مرکزی کشور شدند و مشخص شد این متهم با نشان دادن یک سری مدرک که قبلا صادره کرده بود اعتماد مشتریان را جلب و از آنها کلاهبرداری می کرده که روند شناسایی و دستگیری این متهم در حال انجام است.

وی با تاکید بر عدم اطمینان به افرادی که با تبلیغات واهی در فضای مجازی در صدد کلاهبرداری از مردم هستند تصریح کرد: کسانی که در فضای مجازی اقدام به فروش مدارک جعلی می‌کنند و افرادی که این مدارک جعلی را خریداری کرده و در جایی ارائه می‌دهند، مجرم بوده و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.