در نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 15, 2021 زمان انتشار: 7:52 ق.ظ کد خبر: 9855

فراخوان پانزدهمین مسابقات قرآنی مدها متان اعلام شد

بعداز ظهر دیروز ۲۳ آبان ماه نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با محوریت مسابقات قرآنی مدها متان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، «مجید خوبی زاده» در این نشست، ضمن یادآوری اعلام فراخوان پانزدهمین مسابقات قرآنی مدها متان از ۷ آذر ماه، گفت: این دوره از مسابقات قرآنی مدها متان در بخش های ویژه و رقابتی و نیز در ۱۰ رشته مختلف ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در تشریح این مطلب، افزود: این مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز برگزار می شوند و رده های سنی زیر ۷ سال، ۷ سال تا ۱۶ سال، ۱۶ تا ۳۰ مجاز به شرکت هستند.

وی برگزاری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدها متان را کمی متفاوت تر از گذشته دانست و بیان کرد: امسال بخش جلسات سنتی قرآن کریم مساجد به عنوان یک رشته اصلی به این مسابقات افزوده شده و کودکان زیر ۷ سال نیز می توانند در این بخش شرکت کنند.

خوبی زاده با یادآوری این که یکی از رشته های چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان، رشته نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان بوده است، اظهار کرد: امسال در پانزدهمین دوره از این مسابقات، رشته نقاشی در ذیل رواق هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: مسابقه مدها متان با توجه به شرایط کرونایی به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

خوبی زاده از انجام فرآیند ثبت نام در پانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان از طریق سامانه بچه های مسجد خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از مسابقات به سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/group/panel/modhamatan مراجعه کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: هر عضو می تواند در صفحه شخصی خود در سامانه بچه های مسجد نسبت به بارگذاری تنها یک اثر آنهم فقط در یک رشته اقدام کند البته مدیران کانون ها نیز می توانند آثار اعضای کانون را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل فرایند بارگزاری آثار در سامانه بچه های مسجد، ۶ نفر داور قرآنی متشکل از ۳ نفر آقا و ۳ نفر خانم آثار را داوری می کنند و آثار برتر استانی به مرحله کشوری راه می یابند.

خوبی زاده با بیان این مطلب که جشنواره قرآنی مدها متان تا ۳۰ آذر سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: نفرات برتر مرحله استانی ۹ تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری معرفی می‌شوند و می توانند در رقابت های مرحله کشوری که اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تصریح کرد: هدف این ستاد شناسایی استعدادهای برتر قرآنی سطح جنوب کرمان و حضور حداکثری آنها در مسابقات قرآنی مدها متان است و در این راستا چندین جلسه به منظور هم اندیشی برگزار شده است.

وی افزود: یکی از این جلسات با حضور مسئول دفتر قرآن و عترت جنوب کرمان با رویکرد استفاده از ظرفیت موسسات و مراکز قرآنی برای دعوت از قرآن آموزان برگزار شد.

خوبی زاده استفاده از ظرفیت افراد تاثیرگذار در جامعه همچون ائمه جمعه و جماعات مساجد، اساتید و مربیان قرآنی را یکی دیگر از برنامه های این ستاد برای تشویق و ترغیب فعالان قرآنی به منظور شرکت در این مسابقات برشمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: جلسات سنتی قرآن کریم را ظرفیت خوبی برای تحقق این مهم دانست.

وی در خاتمه در تشریح اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، عنوان کرد: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی برخی از اهداف این جشنواره است.