توسط: لوار ما
تاریخ: آگوست 30, 2023 زمان انتشار: 9:29 ب.ظ کد خبر: 16658

توصیه های پلیس راه به مسافران در مسیرهای رفت و برگشت از سفر

رئیس پلیس راه شمال استان بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و پر هیز از هرگونه عجله و شتاب در مسیرهای رفت و بازگشت از سفر تاکید کرد.

به گزارش لوار “سرهنگ علی رضایی”به همه مسافرین توصیه کرد: با مدیریت سفر و برنامه ریزی منسجم و پرهیز از عجله و شتاب، از بروز حوادث ناگوار احتمالی برای خود و سایر هموطنان جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان افزود: با توجه به اینکه در شهريورماه مسافران بعد از سفرهاي تابستاني قصد بازگشت به شهرهاي خود را دارندکه متاسفانه برخي رانندگان بدون برنامه ريزي و مديريت زمان سفر به سمت شهرهاي خود حرکت مي کنند که سريع رسيدن به مقصد باعث ايجاد عجله و شتاب در رانندگي و در نهايت باعث ايجاد تصادف مي شود.

وی افزود: اولين و مهمترين نکته براي سفر ايمن داشتن آمادگي ذهني کاربران جاده اي براي سفر است و رانندگان وسايل نقليه شخصي و عمومي مي بايست برنامه ريزي لازم براي سفري ايمن را داشته باشند، همچنين لازم است ضمن داشتن اطلاعات لازم از راه ها و مسير حرکت قبل از شروع سفر با استراحت کافي، از مصرف داروهاي خواب آور که باعث کاهش توجه در رانندگي مي گردد، خودداري شود و همچنين رانندگان از سالم بودن خودروی خود با بازديد از وضعيت لاستیک ها، چراغ ها، علائم هشدار دهنده ، تجهيزات سرمايشي و ايمني و همراه داشتن تجهيزات هشدار دهنده براي مواقع نياز مطمئن شوند.

سرهنگ رضایی در پایان از تمامی رانندگان خواست: از رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی که یکی از مهمترین عوامل بروز حادثه رانندگی است خودداری کنند تا ان شاءالله سفری ایمن برای خود و سایر هموطنان عزیز رقم بخورد.