توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 16, 2023 زمان انتشار: 8:19 ق.ظ کد خبر: 17278

آیین تجلیل از شاعران برگزیده اولین کنگره شعر جنوب شرق کشور برگزار شد

به دنبال تجلیل از شاعران برگزیده استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان شاعران کرمانی برگزیده کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار،این همایش با شعرخوانی شاعران برتر و با حضور مردم کرمان و مسوولین کشوری و استانی از جمله امام جمعه کرمان، استاندار، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام شهابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان در ارتباط با این کنگره گفت: شاعران کرمانی آثار ارزشمندی دارند که باید با برگزاری چنین کنگره‌هایی به سایر نقاط کشور معرفی شوند.

عبدالرحیم عبدالکریمی دبیر انجمن ترانه در گفتگو با لوار گفت: متاسفانه در کرمان و در حتی در بسیاری از نقاط کشور ترانه، بویژه ترانه‌ی آیینی مغفول مانده‌است.
وی افزود: باید با جدیت روی این قالب و سبک کار شده و با همت شاعران و حمایت مسوولین فرهنگی احیا گردد.

سیدعلی منصوریان دبیر انجمن ادبی دل عالم هم ضمن رضایت بخش خواندن کنگره و اختتامیه آن گفت: خوشبختانه مدیریت و دبیرخانه‌ی کنگره و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان توانست برای نخستین مرتبه با محور و محتوای آیینی کنگره‌ای را به وسعت منطقه‌ای در کشور برگزار کند و حقیقتا جای تشکر دارد.

محمدعلی عرب نژاد دبیر این کنگره و رئیس کانون شاعران آیینی استان نیز گفت: در این کنگره با‌ اینکه اولین تجربه‌‌ی کار در این وسعت و اولین فراخوان منطقه‌ای بود شاعران کرمانی و برخی دیگر از شاعران مناطق جنوبشرق کشور سنگ تمام گذاشتند و بنده به‌عنوان دبیر این کنگره فقط و فقط شرمنده‌ی لطف و استقبال محبت آمیز شاعران شدم
عرب نژاد افزود: تمام تلاشم این بود بتوانم تجلیلی در خور محبت‌های دوستان شاعرم داشته باشم و امیدوارم به دنبال این اختیامیه بتوانم این در فرصتی مناسب آنگونه که باید و شاید پاسخگوی این اعتماد و لطف‌ باشم.
وی گفت: حضور هفتاد و هشت شاعر و ارسال بیش از یکصدوچهل اثر به دبیرخانه گنگره یک ارزش و استقبال فراموش نشدنی‌ست و هم‌اکنون با سپاس به درگاه ربوبی، لازم می‌دانم که اعتماد مدیریت محترم سازمان تبلیغات اسلامی استان و استقبال دوستان شاعرم در کرمان و سایر استان‌ها را بر دیده منت نهاده و قدردان این عزیزان باشم.