توسط: لوار ما
تاریخ: جولای 3, 2018 زمان انتشار: 5:17 ب.ظ کد خبر: 2500

مرکز درمان بستر فاریاب آماده تجهیز و بهره برداری است/ تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر بهره برداری از مرکز درمان بستر فاریاب در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ،دکتر اصغر مکارم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در دیدار مسئولان شهرستان فاریاب اظهار داشت: طرح تحول سلامت دستاوردهای بزرگی در جنوب کرمان داشته است و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی منطقه مشهود است.
🔻وی با بیان اینکه خدمت به مردم جنوب کرمان توفیقی است که باید غنیمت بدانیم، تصریح کرد: همدلی مسئولان زمینه ارائه خدمت بیشتر و بهتر را فراهم میکند که در منطقه این همدلی و وفاق وجود دارد.
🔻دکتر مکارم ضمن تاکید بر تسریع روند احداث پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان فاریاب افزود: با تجهیز و آغاز به کار مرکز درمان بستر فاریاب گام بزرگی در ارائه خدمات درمانی منطقه صورت می گیرد که تلاش داریم این مرکز تا هفته دولت تجهیز و راه اندازی شود.
🔻وی با اشاره بر پیگیری تخصیص یک آمبولانس به شبکه بهداشت فاریاب تصریح کرد: با توجه به اقدامات عمرانی انجام شده در طرح تحول سلامت در بحث خانه بهداشت کمبودی در منطقه وجود ندارد و در حال حاضر سه مرکز جامع خدمات سلامت فعال و یک مرکز در حال ساخت و ۳۰ خانه بهداشت در این شهرستان خدمترسانی می کنند.
🔹حجت الاسلام رفیعی امام جمعه شهرستان فاریاب در این نشست با بیان اینکه خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است، اظهار داشت: وضعیت بهداشت و درمان مردم فاریاب در مقایسه با قبل رضایت بخش است و همین که مردم در این حوزه شکایتی به دفتر ما ندارند، شاخصی است که نشان میدهد با امکانات موجود ارائه خدمات درمان و بهداشت در فاریاب خوب است.
🔻وی با اشاره بر لزوم جلب مشارکت خیرین در ارتقای سلامت مردم گفت: نبود پزشک متخصص در فاریاب مشکلی است که مسئولان باید به دنبال رفع آن باشند و ماندگاری پزشکانی که در منطقه خدمت می کنند هم از اهمیت زیادی در بحث سلامت مردم برخوردار است.
🔹نیک نفس فرماندار شهرستان فاریاب در این نشست با بیان اینکه ارتقای خدمات بهداشت و درمان رضایت مردم را در فاریاب به دنبال داشته است، اظهار داشت: با آغاز فعالیت مرکز درمان بستر فاریاب مشکلاتی مانند نبود پزشک متخصص در این شهرستان برطرف میشود و دیگر مردم برای درمان نیازمند مراجعه به شهرستانهای کهنوج و جیرفت نخواهند بود و افزایش رضایتمندی عمومی را شاهد خواهیم بود.
🔹دکتر مسعود مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیتهایی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی مانند خودکشی، طلاق، افسردگی و … بیان داشت: ۴مرکز مشاوره حین ازدواج و پس از ازدواج در جنوب کرمان با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر ائمه جمعه شهرستانها توسط دانشگاه راه اندازی شده که با همکاری مسئولان شهرستان فاریاب این مرکز در این شهرستان نیز راه اندازی میشود.
به گزارش لوار ، ظهر امروز رئیس و معاون بهداشت دانشگاه به همراه امام جمعه ،فرماندار و مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان پس از حضور در گلزار شهدای شهر فاریاب و ادای احترام به مقام شهدا این شهر از مراکز بهداشتی و درمانی، پروژه های در حال احداث دانشگاه مانند مرکز درمان بستر فاریاب، زایشگاه و ستاد مرکزی شبکه بهداشت فاریاب بازدید و بر تسریع روند عملیات اجرایی این مراکز تأکید شد.