معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان خبر داد:
توسط: لوار ما
تاریخ: ژانویه 4, 2023 زمان انتشار: 11:48 ق.ظ کد خبر: 13864

اخذ ۷۰۰ سند ثبتی از ادارۀ ثبت اسناد کرمان

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، از اخذ 700 سند ثبتی از ادارۀ ثبت اسناد کرمان خبر داد و گفت: اسناد دریافت‌شده در حال انتقال به شهروندان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، رامین امیرمداح، با اشاره به اینکه تا پیش از این، هیچ سند و سابقه‌ای از این ۷۰۰ سند ثبتی نداشتیم، افزود: در این دوره، آسیب‌شناسی املاک را در دستور کار گذاشتیم و مسئله اصلی در املاک، اخذ اسنادی بود که شهرداری در تعهدات سال‌های گذشتۀ خود داشته است؛ برای مثال، املاکی را به اشخاص واگذار کرده و بعد از چندین سال هنوز سندها را به‌صورت رسمی به آن‌ها انتقال نداده بود.

وی ادامه داد: همچنین در زمینۀ سرمایه‌گذاری، در سال‌های گذشته، شهرداری در پروژه‌هایی با سرمایه‌گذار وارد کار شده که اسناد آن گرفته نشده و این مسئله، مشکلات متعددی برای کسانی که هزینه کردند و نتوانستند سند دریافت کنند، ایجاد کرده بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان بیان کرد: با رایزنی و تشکیل جلسات متعدد با اداره ثبت اسناد، برای سرعت‌بخشی رسیدگی به سندهایی که متعلق به شهرداری است، مذاکره کردیم و اکنون این مشکل برطرف شده است.

امیرمداح افزود: قرار است این جلسات دائمی باشد و پیگیر اخذ سایر اسناد نیز هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ سند از اسناد دریافتی، مربوط به پاساژ «ستاره» و بقیه مربوط به سایر نقاط شهر بوده است، خاطرنشان کرد: برخی از این اسناد مربوط به املاکی است که برخی از شهروندان در مزایدۀ شهرداری برنده شده‌اند یا واگذاری لچکی بوده که سندها را جهت انتقال به صاحبان آنها دریافت کردیم تا مشکلی متوجه شهرداری نباشد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان افزود: جهت اخذ اسناد املاک متعلق به شهرداری هم اقدام شده که امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد، دیگر اسناد مورد نیاز شهرداری، هرچه سریع‌تر اخذ شود.