توسط: لوار ما
تاریخ: می 12, 2023 زمان انتشار: 12:50 ب.ظ کد خبر: 14933

آیین افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی در کرمان/ تصاویر

آیین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی، صبح امروز جمعه ۲۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گلزاری بین المللی شهدای کرمان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: شعر رضوی قدمتش از خود جشنواره‌ بین المللی رضوی بیشتر است و پایه گذار این شعر رضوی استان کرمان بوده است.

محسن روحی افزود: در این ۲۸ سال از شروع جشنواره سعی کردیم میزبان خوبی برای امام رئوف باشیم و به لطف خدا این اتفاق به خوبی افتاده است.

وی ادامه داد: سعی شده با خلاقیت هایی که امسال نسبت به سال‌های گذشته در حال انجام است تفاوت هایی را در برنامه های جشنواره شعر رضوی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اشاره کرد: سعی ما در مردمی کردن جشنواره شعر رضوی است تا عموم مردم از این شعرها استفاده کنند و امیدوارم سال‌های آینده نیز در این امر موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه ای برای این جشنواره در نظر گرفته شده است ، گفت: شامگاه پنجشنبه در گلزار شهدای کرمان جمع خوانی جمعی از شاعران کرمانی و بین المللی را در بخش خادم الرضا داشتیم.
روحی گفت: امشب نیز در منزل حاج ماشالله خدادادپور(از خادمان امام رضا) برنامه شعر خوانی داریم که برنامه ای کاملا مردمی است و اختتامیه جشنواره نیز شنبه در تالار فرهنگ و هنر خواهد بود.

در این برنامه نیز فریده ابوسعیدی خواهر شهید ابوسعیدی ، متخلص به شاهد کرمانی به قرائت شعر پرداخت .
شعر خوانی شاعر منتخب جشنواره علیرضا دهروییه از مازندران بخش دیگری از برنامه بود .
در انتها نیز شاعران و میهمانان شرکت کننده با اهدای شاخه گل به مزار شهیدان به ویژه سردار شهید سلیمانی ادای احترام کردند .