در بازدید مدیرکل بهزیستی استان کرمان و رییس کل دادگستری کرمان مطرح شد :
توسط: لوار ما
تاریخ: سپتامبر 9, 2023 زمان انتشار: 1:33 ب.ظ کد خبر: 16809

حمایت قضایی از مددجویان بهزیستی در دستور کار دستگاه قضایی است

شرکت های صنعتی و معدنی بزرگ استان به وظایف خود در قبال مسئولیت های اجتماعی عمل کنند/ علیرضا وحیدزاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت : در استان کرمان 60 مرکز نگهداری از فرزندان بهزیستی را بر عهده دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، علیرضا وحیدزاده که در بازدید از بنیاد نیکوکاری و فرهنگی حضرت سیدالشهدا شهرستان راور سخن میگفت ، اظهار داشت : دو مرکز بهزیستی در استان کرمان توسط بنیاد خیریه سیدالشهدا راور مدیریت می شوند
وی افزود : خیریه سیدالشهدا از سازمان بهزیستی برای نگهداری از کودکان دختر و پسر زیر ۱۴ سال مجوز گرفته است و براساس معیارهای پنج گانه بهزیستی مشغول بکار می باشد.
علیرضا وحید زاده اذعان داشت: منابع مالی مراکز نگهداری بخشی بوسیله سازمان بهزیستی و بخش دیگر توسط خیرین و نیکوکاران تامین می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه هر شهرستان در کنار منابع و صنایع، بایستی برای توسعه خود به ارتقا خدمات اجتماعی نیز اهمیت دهد اظهار امیدواری کرد تا صنایع و معادن و بنگاه های اقتصادی در سطح شهرستان و استان رویکرد جدیدتر و بهتری نسبت به ارائه کمک به مراکز بهزیستی از جمله موسسه خیریه سیدالشهدا داشته باشند.
در ادامه رئیس کل دادگستری استان کرمان بر حمایت قضایی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و موسسات خیریه تاکید کرد و گفت : روسای دادگستری و دادستان ها در سراسر استان وظیفه پیگیری مسائل مربوط به مددجویان را دارند.


حجت السلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت : از آنجایی که بعضی از کودکان مددجو وقتی بزرگ می شوند پیگیر حق و حقوق از دست رفته خود در خانواده هستند بایستی حتما مورد حمایت قضایی قرار گیرند.
وی یکی از اهداف بازدید از موسسات خیریه را تاکید حمایت دستگاه قضایی بر حل مسائل قضایی مددجویان دانست و افزود: در حال حاضر موسسه فرهنگی و خیریه حضرت سید الشهداء شهرستان راور، ۳۵ مدد جوی دختر و پسر را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به اینکه توجه به«تحصیل،تهذیب و ورزش نوجوانان» همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)است،گفت : این موسسه خیریه در زمینه تحصیل، مسائل اخلاقی و تربیتی آن ها برنامه های مناسبی درنظر گرفته تا این مددجویان در آینده بتوانند بعنوان فردی با اخلاق وارد جامعه شوند و از آسیب های اجتماعی در امان بمانند .
حمیدی اظهار داشت: این موسسه با قدمت ۲۰ ساله خود در این شهرستان محروم، فعالیت های بسیار خوب و ارزنده ای انجام می دهد، وجود این خیریه باعث شده است تا کودکان بدسرپرست و بی سرپرست جای مناسبی برای زندگی کردن داشته باشند.
وی اضافه کرد: این موسسه خیریه اقدامات خوب و مناسبی در جهت تربیت و پرورش کودکان مددجو انجام می دهد.
این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان داشت: با توجه به اینکه مراکز بهزیستی بیشتر بصورت خودگردان اداره می شوند و کمتر از اعتبارات دولتی استفاده می کنند لازم است تا همه خیرین و عزیزانی که توانایی کمک به این موسسات را دارند به یاری و کمک آنها بیایند.
وی عنوان کرد: بهترین کاری که یک خیر میتواند انجام بدهد کمک به افراد مددجو است تا این کودکان از نظر تحصیلی و فرهنگی و تربیتی به سطح مناسبی برسند.


رییس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد : شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان بایستی به وظایف و تعهدات خود را درقبال مسئولیت های اجتماعی عمل نمایند و بهتر است صنایع بزرگ استان از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در موسسات خیریه ازجمله موسسه حضرت سیدالشهدا شهرستان راور حمایت کنند. زیرا دست اندرکاران مراکز تحت نظارت بهزیستی بسختی امورات را اداره می کنند و انشالله با یاری و کمک شرکت های بزرگ سطح استان مشکل مراکز و موسسات خیریه تحت حمایت و نظارت بهزیستی حل شود
در ابتدای این بازدید ماشالله کاربخش، رییس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری سیدالشهداء راور ضمن ارایه گزارشی از وضعیت این موسسه خیریه،گفت: در موسسه خیریه سید الشهدا دختران مددجو صرفنظر از نگهداری، تغذیه، اسکان و تحصیل، اوقات فراغت و تعطیلات تابستان را به تعلیم قرآن ، پته دوزی گل دوزی و آرایشگری و.. . میپردازند و پسران این بنیاد خیریه نیز در تابستان به جوشکاری ، آرایشگری، ورزش و … مشغول هستند
وی سپس به بیان گوشه ای از مشکلات و درخواستهای مجموعه متبوع خود از مدیریت استان پرداخت
شایان ذکر است در این بازدید که مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، معاون اجتماعی این اداره کل ، رییس کل دادگستری استان کرمان ، فرماندار راور ، رییس دادگستری و دادستان این شهرستان ، اعضای شورای شهر راور ،رییس بهزستی این شهرستان و… حضور داشتند از مرکز نگهداری از دختران زیر۱۴ سال حضرت زهرا (س) ، مرکزنگهداری از پسران زیر ۱۴ سال امام حسن مجتبی (ع) ، ساختمان مرکزی بنیادنیکوکاری فرهنگی سیدالشهدا و مرکز مثبت زندگی۳۵۳۷ و مجموعه در حال ساخت این خیریه در راور بازدید به عمل آوردند.