مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد:
توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 7, 2022 زمان انتشار: 10:14 ق.ظ کد خبر: 13345

بهره برداری از دو کارخانه جدید در فاریاب در آینده ای نزدیک

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در بازدید از معادن و صنایع معدنی شهرستان فاریاب از احداث 2 کارخانه در حوزه صنایع معدنی در شهرستان فاریاب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، مسلم مروجی فرد با بیان اینکه در دولت مردمی آیت الله رئیسی یکی از مهمترین رویکرد های اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، افزایش تولید ملی و اشتغازایی است؛ اظهار داشت: افزایش تولید ملی و اشتغالزایی نیازمند ایجاد صنایع متعدد در حوزه های مختلف است که با جذب سرمایه گذار و رفع موانع، در حال انجام است.
وی با اشاره به لزوم احداث صنایع معدنی در زمینه معادن سنگ چینی در شهرستان فاریاب گفت: با برنامه ریزی و رایزنی های انجام شده ۲ کارخانه در رابطه با این معادن در شهرستان فاریاب در حال احداث است.
مروجی فرد با بیان اینکه یکی از این کارخانه ها ۴۰ درصد پیشرفت دارد، خاطر نشان کرد: این ۲ کارخانه که می توانند سبب فعال شدن سایر معادن سنگ چینی جنوب کرمان شوند، در آینده ای نزدیک به بهره برادری خواهند رسید تا ضمن تاثیر در چرخه تولید کشور، زمینه اشتغال برای جوانان و توسعه و پیشرفت شهرستان فاریاب را نیز فراهم نمایند.
وی با اشاره به مشکلات زیر ساختی که در حوزه های معدن و ایجاد صنایع معدنی وجود دارد بیان داشت: طبق توافق انجام شده شرکت ایمیدرو تامین زیر ساخت های لازم در حوزه معادن و صنایع معدنی شهرستان فاریاب را انجام خواهد داد.
مروجی فرد تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین ریاست محترم جمهور به مقوله اشتغال و اشتغازایی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، در این رابطه، طرح ها و پروژه های بی نظیری را در دست اقدام دارد.