توسط: لوار ما
تاریخ: نوامبر 27, 2022 زمان انتشار: 1:12 ب.ظ کد خبر: 13472

کشف یک انبار احتکار مواد غذایی در جیرفت

 یک انبار احتکار مواد غذایی و خوراکی که ثبت سامانه جامع انبارها نبود توسط بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه سامانه معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، برای ثبت انبارهای مختلف ایجاد شده است، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با هر انباری که ثبت این سامانه نشده باشد طبق قانون رفتار خواهد کرد.

محمدعلی توکلی افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، در شرایط کنونی که کشور با تحریم های ظالمانه ای مواجه است ،با هدف جلوگیری از احتکار اجناس، به صورت مداوم در حال رصد انبار های مختلفی در جنوب کرمان است.

توکلی اظهار داشت: بازرسان این اداره کل، در بازرسی های خود یک انبار احتکار مواد غذایی را در شهرستان جیرفت که متصدی آن از ثبت این انبار، در سامانه جامع انبارها خودداری کرده بودند کشف نمودند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای کشف شده در این انبار حدود یک میلیارد ریال است که پرونده پس از تشکیل و برای طی مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، با بیان اینکه همه متصدیان و فروشندگان، باید انبار کالای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مانند وجود انبارهای مشکوک، گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و… مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ خبر دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.