توسط: لوار ما
تاریخ: می 8, 2018 زمان انتشار: 3:10 ب.ظ کد خبر: 1863

پیشرفت تئاتر جنوب کرمان، مدیون توجه و برنامه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است

هنرهای نمایشی در جنوب استان کرمان دارای استعدادهای بالقوه زیادی است که باید با برنامه ریزی و جهت دهی در مسیر شکوفایی آنان گام بر داشت.
تئاتر جنوب کرمان که سالها در جا زدن را آموخته بود؛ با آمدن حسین اسحاقی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در مسیری قدم نهاد که اکنون راه یابی به جشنواری بین المللی فجر را ساده ترین کار ممکن می داند.
حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با برنامه ریزی و هدف گذاری ضمن معرفی ظرفیت های تئاتر جنوب کرمان برای مدیران ارشد وزارتخانه، زمینه رشد و پیشرفت هنرمندان این رشته را فراهم نمود.
رئیس انجمن نمایش جنوب کرمان با بیان اینکه باید تاریخچه هنرهای نمایشی در جنوب کرمان را به دو دوره ی از ابتدا تا قبل از مدیریت حسین اسحاقی و دوران مدیریت حسین اسحاقی تقسیم کرد، افزود: تئاتر جنوب کرمان طی یک سال و نیم گذشته با مدیریت مدیرکل کنونی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان توانسته چندین برابر گذشته پیشرفت و در جشنواره های معتبر متعددی شرکت کند.
ابراهیم عادلی افزود: هنرهای نمایشی به عنوان مادر همه رشته های هنری محسوب می شود لذا پیشرفت این رشته هنری باعث پیشرفت همه رشته ها خواهد شد.
وی با اشاره به وضعیت کنونی تئاتر در جنوب استان، تصریح کرد: طی یکسال و نیم اخیر انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان به صورت قابل توجهی ارتقا پیدا کرده است.
وی بیان داشت: سال ۹۵ تئاتر جیرفت و در سال ۹۶ تئاتر رودبار جنوب با برنامه ریزی و حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.
رئیس انجمن نمایش جنوب کرمان با اشاره به حمایت مدیر کل ارشاد از هنرمندان، گفت: امروز پیشرفت تئاتر جنوب کرمان، نتیجه حمایت از هنرمندان و توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به هنر این منطقه است.
وی اعتماد به نفس و انگیزه هنرمندان برای تولید آثار هنری ماندگار را بی نظیر خواند و افزود: مدیریت، هدف گذاری و برنامه ریزی خوب ، رشد و تعالی هنر را به همراه داشته است.
عادلی نگرش مثبت دولت تدبیر و امید به مقوله هنر را خوب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: هنر تئاتر در جنوب کرمان با برنامه ریزی که توسط دولت تدبیر و امید انجام شده است در جشنواره های ملی و بین المللی به دنبال کسب مقام خواهد بود.
وی با اشاره به میزبانی جنوب کرمان طی یکسال و نیم اخیر از چندین جشنواره افزود: با توجه به حمایت مدیر کل کنونی اداره کل فرهنگ و ارشاد، انجمن نمایش جنوب، بر خلاف گذشته هیچ دغدغه ای برای میزبانی ندارد.
عادلی با اشاره به میزبانی جنوب از اولین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی گفت: این میزبانی نیز با توجه به ظرفیتهای جنوب استان و رایزنی های اداره کل به جنوب کرمان اعطا شده است.
وی افزود: این جشنواره امسال در جنوب استان برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان مدیریت جدید توانسته در رابطه با آموزش اصولی و علمی هنرمندان، اقدامات بی نظیری انجام داده است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی جنوب کرمان گفت: هنرمندان تئاتر در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب در سال گذشته آموزش های لازم را با حضور اساتید مجربی دیده اند.
وی بیان داشت: در حال حاضر ۱۰ گروه نمایشی شناسنامه دار و ثبت شده در جنوب کرمان وجود دارد و با توجه به حمایت های اداره کل ارشاد ۴ گروه دیگر نیز در نوبت ثبت هستند که تا پایان سال جاری ثبت خواهند شد.
عادلی تاکید کرد: با توجه به روند ایجاد شد در یکی دو سال اخیر، بی شک باید آینده تئاتر جنوب کرمان را در کسب جوایز جشنواره های کشوری پیش بینی نمود.