مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان:
توسط: لوار ما
تاریخ: اکتبر 6, 2019 زمان انتشار: 11:25 ق.ظ کد خبر: 6183

موفقیت پروژه های منابع طبیعی مستلزم مشارکت مردمی است

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان یکی از ملزومات موفقیت پروژه‌های منابع طبیعی را مشارکت مردمی دانست و اظهار داشت: «ما در اداره کل، برای ترویج مشارکت های مردمی هم برنامه ریزی هایی داریم و آموزش و فرهنگ سازی جوامع محلی را در مباحثی مانند آبخیز داری دنبال می کنیم.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار؛ حمزه احمدی در مورد پروژه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان که اعتباراتشان را از صندوق توسعه ملی دریافت می‌کنند، گفت: «این اداره کل پروژه های خود را در ۶ سرفصل دنبال می کند، آبخیز‌داری ، حفاظت از اراضی، ترویج ومشارکت های مردمی، تشکیل یگان حفاظتی، معاونت فنی و روابط عمومی، سرفصل‌هایی هستند که پروژه های منابع طبیعی جنوب کرمان در آن اجرایی می شوند. این پروژه ها برای حفاظت از عرصه منابع طبیعی وثروت ملی است.»

وی تاکید کرد: حفظ آب و بهترین بهره برداری از آن جزو اهداف اصلی فعالیت های این اداره کل است و در این راستا مطالعات تفصیلی _اجرایی زیادی در مباحث آبخیزداری و آبخوانداری انجام و درحال انجام است. اداره کل منابع طبیعی جنوب در جنگلداری نیز فعال بوده و طرح جنگلداری را هم با بذر و و هم با نهال دنبال می کند.

احمدی یکی از ملزومات موفقیت پروژه‌های منابع طبیعی را مشارکت مردمی دانست و اظهار داشت: «ما در اداره کل، برای ترویج مشارکت های مردمی هم برنامه ریزی هایی داریم و آموزش و فرهنگ سازی جوامع محلی را در مباحثی مانند آبخیز داری دنبال می کنیم.»

وی معتقد است با افزایش آگاهی در بحث های حفاظت از منابع طبیعی، حتی سطح معیشت مردم هم بهتر خواهد شد. برگزاری نمایشگاه‌هایی برای افزایش آگاهی در مورد فعالیت های اداره کل منابع طبیعی جنوب یکی دیگر از فعالیت هایی است که احمدی از آن نام برد.

مساحت تحت پوشش اداره کل منابع طبیعی جنوب استان ۳ میلیون و ۸۵۸ هزار هکتار بوده است و این اداره مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.