توسط: لوار ما
تاریخ: می 15, 2019 زمان انتشار: 2:44 ب.ظ کد خبر: 4796

آغاز مرحله اول مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت در جنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: بیش از ۵۰ نفر شرکت کننده در مسابقات قرآنی، دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان در رشته های تلاوت و حفظ قرآن کریم به رقابت پرداختند.

به گزارش نشریه و پایگاه تحلیلی خبری “لوار ما”، حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی و اجرای نمایش صحنه ا‌ی، از برنامه های آغازین دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان، هستند.

وی افزود: این مسابقات قرآنی در ۲ مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شوند، امروز مرحله شهرستانی این مسابقات در رشته های تلاوت و حفظ قرآن کریم برگزار شد.

اسحاقی تصریح کرد: در این مسابقات قرآنی، بیش از ۵۰ نفر در رشته های تلاوت و حفظ قرآن کریم به رقابت پرداختند و شرکت کنندگان بخش حفظ، در رشته های ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ جزء و کل قرآن کریم با هم رقابت کردند.

حسین اسحاقی گفت: در هر بخش از مسابقات قرآنی ۳ نفر برگزیده و به مرحله استانی راه می یابند.

وی افزود: اجرای نمایش صحنه ای «غفلت» با موضوع سبک زندگی اسلامی یکی دیگر از ویژه برنامه های دومین هفته قرآن و عترت جنوب کرمان بود که این اجرای عمومی توسط یکی گروه های هنری استان امروز در سالن کانون پرورش فکری سبزواران برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به هدف از اجرای نمایش صحنه ای تصریح کرد: هدف تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و نیز انتقال مفاهیم قرآنی با زبان هنر است.
گزارش از : مژگان سنجری خبرنگار نشریه و پایگاه تحلیلی خبری لوار ما