توسط: لوار ما
تاریخ: می 27, 2023 زمان انتشار: 7:21 ب.ظ کد خبر: 15291

یادواره شهدای محله و بزرگداشت مرحوم حاج سید علی حسینی

یادواره شهدای محله روستاهای الله‌آباد سید- الله آباد دهقانی- کریم آباد- حسین آباد جدید – حسین آباد دهدار- سعید آباد ایلخانی – آبگرم – الله آباد رضوان همراه با بزرگداشت مرحوم حاج سید علی حسینی و با حضور مسئولان شهرستانی و کشوری در بهشت زهرای مرکزی روستای الله آباد سید برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما ، سومین یادواره شهدای محله و بزرگداشت مرحوم حاج سید علی حسینی با حضور امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل ارتش جمهوری اسلامی، سبد طه حسینی قاری کشوری، رضا نبوی مداح کشوری و مجری رسانه ملی مهدی آقابیگی با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در بهشت زهرای روستای الله آباد سید برگزار شد.

محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل ارتش جمهوری اسلامی در این آیین با اشاره به اینکه خرمشهر در دفاع مقدس دارای سه مفهوم است، خاطرنشان کرد: مقاومت و وحدت‌ از مفاهیم و نماد خرمشهر است و امروز در مقابله با دشمنان باید راهبرد ما مقاومت و وحدت باشد.

وی با اشاره به این که سوم خرداد ماه روز به ثمر رسیدن مجاهدت مردانه در فتح خرمشهر است، عنوان کرد: خرمشهر تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان های مختلف سه بار اشغال شد که با زد و بند سیاسی آزاد شد اما در دوران دفاع مقدس خرمشهر با اقتدار و اراده ملی و به برکت رهنمودهای رهبر الهی آزاد شد.

فولادی ادامه داد: دشمن با ۲ لشکر از بن دندان مسلح قصد داشت خرمشهر را در کمتر از یک روز تصرف کند اما نیروهای مردمی و رزمندگان با ۳۴ روز مقاومت مقابل دشمن بعثی ایستادند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به این که خرمشهر در دفاع مقدس دارای سه مفهوم است، خاطرنشان کرد: مقاومت و وحدت‌ از مفاهیم و نماد خرمشهر است و امروز در مقابله با دشمنان باید راهبرد ما مقاومت و وحدت باشد.

وی با اشاره به این که وحدت حاوی پیام های متعددی است، تصریح کرد: نماد و مفهوم سوم خرمشهر پیروزی است، در زمانی که ما در اوج عدم آمادگی بودیم دشمن به خرمشهر حمله کرد اما با رمز اطاعت از امام، حفظ وحدت و همدلی رزمندگان، دوری از غرور و کبر و با کمک به یکدیگر توانستیم در عملیات بیت المقدس موفقیت هایی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اعتبار در دنیا کسب کنیم.

فولادی با بیان این مطلب که به فرموده رهبری؛ خرمشهر ها در پیش است، تصریح کرد: جوانان دیروز وظیفه و تکلیف خود را در دفاع از ارزش های اسلامی به نحو احسن انجام دادند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به این که جنگ امروز ما با آمریکا جنگ اقتصادی است، ابراز کرد: جنگ هشت ساله نظامی و رزمی بود که با وحدت و همدلی، تبعیت از رهبری به پیروزی رسیدیم.

حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت نیز در این آیین گفت: پیام شهدا حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت از نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه، حفظ حجاب و عفاف و پاکدامنی، اقامه نماز و توجه به واجبات است که این مهم به وفور در وصیت نامه شهدا به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا درس گرفتن از سیره شهدا است، گفت: از ۱۲ گردان لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس، فرماندهان قریب ۷ گردان این لشکر از فرزندان سرافراز این منطقه بودند.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: فلسفه یادواره های شهدا این است که ضمن معطر شدن فضا به نام یاد و شهدا، درس گرفتن از شهدا است.

وی با بیان این مطلب که شهدا را به عنوان بهترین الگوها به نسل نوجوان و جوان معرفی کنید، اظهار کرد: شهدا از نوجوانان و جوانان بودند که جنگ هشت ساله با مدیریت کم نظیر و طراحی خلاقانه آنها به پیروزی رسید و امروز باید مدیریت را به نوجوانان و جوانان معرفی کرد.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: پیام شهدا حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت از نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه، حفظ حجاب و عفاف و پاکدامنی، اقامه نماز و توجه به واجبات است که این مهم به وفور در وصیت نامه شهدا به چشم می خورد.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: امروز دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی به جنگ ما آمده است و برای مقابله با دشمنان ایران باید قوی شود.

وی جمعیت را یکی از مقوله های قوی شدن ایران دانست و خاطرنشان کرد: بی تفاوتی به حفظ جمعیت و جوانی جمعیت باعث تضعیف ایران قوی می شود بنابراین برای ایران قوی باید به فکر افزایش جمعیت باشیم.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: برای نجات کشور از آينده هولناک پیری کشور باید فرهنگ سازی کرد و فرهنگ تک فرزندی را به افزایش جمعیت، حفظ جمعیت و جوانی جمعیت تبدیل کرد.

گزارش : امینه رزمی