توسط: لوار ما
تاریخ: می 28, 2023 زمان انتشار: 12:11 ب.ظ کد خبر: 15315

سی و هشتمین نشست انجمن ادبی تاریخی پاریز به هنر روابط عمومی پرداخت

مهندس محمدرضا براهام کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مهمان ویژه سی و هشتمین نشست انجمن ادبی تاریخی پاریز به موضوع هنر و روابط عمومی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لوار ما، در این نشست محمدرضا براهام، شاعر، عکاس و روزنامه نگار به بیان تجربه ها و خاطرات یک دهه فعالیت در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی پرداخت.

وی ضمن بیان تاریخچه ای از روابط عمومی گفت: روابط عمومی قدمتی به بلندای تاریخ دارد، از سال ۵۱ قبل از میلاد که سیسرون سیاستمدار رومی یک مامور را به بین مردم می فرستاد تا آنچه از مشکلات و مسائل مردم می شنید به او گزارش دهد تا برای هرکدام از مسائل مردم چاره ای بیندیشد و تا همین یک قرن پیش در سال ۱۸۹۷ که شغل روابط عمومی در راه آهن آمریکا مطرح شد و همچنین سال ۱۳۲۷ که در شرکت نفت ایران یک دفتر به روابط عمومی اختصاص داده شد، و امروز که هر اداره یا شرکتی یک روابط عمومی فعال دارد، همه گواه اهمیت این موضوع می باشد.

براهام افزود: تعاریف بسیاری برای این شغل مطرح شده که شاید اصلی ترین آن، مدیریت چرخه اطلاعات بین یک فرد یا سازمان با عموم اطلاق شود.

وی ضمن اشاره به سختی های فراوان این شغل گفت: روابط عمومی جدا از اینکه تلفیقی از علم، فن و هنر است و به عنوان هنر هشتم شناخته می شود، اما سختی های فراوانی دارد و واقعا شغل وقت گیر و پر استرسی است، و کسی که می خواهد در این هنر وارد شود باید عاشق کارش باشد وگرنه بعد از مدتی دیگر نمی تواند ادامه دهد.

این کارشناس روابط عمومی نیز همچنین با اشاره به اهمیت بسیار بالای روابط عمومی و اینکه روابط عمومی بخشی از تاریخ است، تصریح کرد: تمامی تصاویر، فیلم ها، مستندات و گزارش هایی که یک روابط عمومی از یک مجموعه بایگانی می کند، سال ها بعد به تاریخ می پیوندند و هر کدام از تصاویر، تجربه ها و فعالیت ها می تواند یک سند تاریخی معتبر برای آن مجموعه و اجتماع باشد.

محمدرضا براهام همچنین به بیان خاطرات تلخ و شیرینی از یک دهه کار روابط عمومی در بخشداری مرکزی جیرفت، فرمانداری جیرفت، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان پرداخت.

وی در پایان مختصری به هنر عکاسی اشاره کرد و گفت: در اجتماع ما یک خلا عکس بیش از ۱۵ساله در زندگی  بیشتر افراد وجود دارد، از زمانی که گوشی های هوشمند و دوربین دار در بین مردم رواج پیدا کرد تا امروز کمتر کسی به چاپ عکس ها و آلبوم روی آورده است و متاسفانه اکثر تصاویر در گوشی ها و لپ تاپ ها یا ویروس گرفته و پاک شدند یا به ورطه فراموشی سپرده شده اند.

لازم به ذکر است که در این نشست، استاد حسین سبزه صادقی، دکتر فریبا دانشور، سمیه نوروزی، فاطمه سعادت نصری، فرهاد طاهری، محبوبه محسنی، نعیمه شریفی، شهربانو شهابی، آقای افسری، آقای اسحاقی و …به اجرای شعرخوانی و بیان زیست خاطره پرداختند.

لازم به ذکر است مجری این برنامه، سپهرداد صادقی از شاعران و هنرمندان جوان استان بودند.